Wat is het nut van vloeken in een film?

Weet niet precies hoe ik de vraag goed moet stellen. Maar zijn er mensen die de vloeken zouden missen? Oftewel is
een film minder mooi/spannend zonder vloeken?
Ik weet dat de laatste 2 vragen naar meningen vissen maar door die 2 vragen maak ik denk ik wel de vraag duidelijker.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja het geeft als het ware weer wat in het echte leven ook gebeurd Bijvoorbeeld de film goodfellas is een film gebaseerd op realiteit Toevallig over gangsters Die praten ook niet met lieve woordjes tegen elkaar

Vloeken zijn vaak functioneel. Om een bepaalde scene geloofwaardig te maken. Toegevoegd na 1 week: Vloeken IS vaak functioneel...

Het nut van vloeken is om een woede extra goed te uiten zodat de kijker dan ook echt een goed beeld van de situatie krijgt.

Vloeken heeft geen ander nut dan afreageren. In een verzonnen verhaal, wat een film in de meeste gevallen is, heeft dat geen meerwaarde boven mimiek en fysieke handelingen. Er zijn wellicht mensen die het vloeken er onlosmakelijk bij vinden horen, maar vermoedelijk de meeste filmkijkers zullen er eerder een hekel aan hebben dan fan van zijn.

vloeken is in de taal ingeburgerd alshetware. als er niet word gevloekt is de kans groot dat een groot deel van de mensen het maar een softe film vind. verder verschilt het wat voor film het is en voor wat voor mensen het is bedoelt.

Vloeken in een film heeft denk ik weinig (niks) met de eigenlijke betekenis van vloeken te maken, het is meer een middel om emoties uit te drukken op een manier die nèt wat verder gaat dan... tja dan wat we als 'normaal' zijn gaan beschouwen. Misschien weet jij betere manieren om dat te bereiken?

Films, (althans de meeste) pretenderen een afspiegeling te zijn van het echte leven. Dus dingen die in het echte leven gebeuren, komen in een film ook voor. Daar hoort helaas ook vloeken bij. Wat mij trouwens in alle films opvalt, is dat je nooit iemand in een film naar het toilet ziet gaan, dat is pas functioneel,maar daar denken de filmmakers dan weer anders over.

De films New Kids Turbo en Nitro zullen niets zijn zonder grove taal en zonder vloeken. Dus het antwoord is JA het vloeken kan een film minder mooi en spannend maken. Dit geldt natuurlijjk niet voor alle films. Maar er zijn films die juist het meest bezocht worden in de bioscoop door het asociale taalgebruik.

Een film moet zoveel mogelijk op de werkelijkheid lijken en aangezien er gevloekt word gebeurd dit in de film ook

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100