Wat is het nut van vloeken in een film?

Weet niet precies hoe ik de vraag goed moet stellen. Maar zijn er mensen die de vloeken zouden missen? Oftewel is
een film minder mooi/spannend zonder vloeken?
Ik weet dat de laatste 2 vragen naar meningen vissen maar door die 2 vragen maak ik denk ik wel de vraag duidelijker.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 dit heb ik me ook vaak afgevraagd...
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Ja, ik zou de vloeken erg missen.
Het zou me er namelijk voortdurend aan herinneren dat er éen of andere kwezel rondloopt die heeft bepaald wat ik wel of niet mag horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het 'echte' leven vloeken mensen ook.
Het zou raar en onrealistisch zijn als dat in film's niet zo zou zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Potjandriedubbeltjes...

Antwoorden (9)

Ja het geeft als het ware weer wat in het echte leven ook gebeurd
Bijvoorbeeld de film goodfellas is een film gebaseerd op realiteit
Toevallig over gangsters
Die praten ook niet met lieve woordjes tegen elkaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vloeken zijn vaak functioneel. Om een bepaalde scene geloofwaardig te maken.

Toegevoegd na 1 week:
Vloeken IS vaak functioneel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het nut van vloeken is om een woede extra goed te uiten zodat de kijker dan ook echt een goed beeld van de situatie krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt ook erg veel gevloekt zonder dat er woede aan te pas komt
Vloeken heeft geen ander nut dan afreageren. In een verzonnen verhaal, wat een film in de meeste gevallen is, heeft dat geen meerwaarde boven mimiek en fysieke handelingen. Er zijn wellicht mensen die het vloeken er onlosmakelijk bij vinden horen, maar vermoedelijk de meeste filmkijkers zullen er eerder een hekel aan hebben dan fan van zijn.
Amadea
12 jaar geleden
vloeken is in de taal ingeburgerd alshetware. als er niet word gevloekt is de kans groot dat een groot deel van de mensen het maar een softe film vind. verder verschilt het wat voor film het is en voor wat voor mensen het is bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vloeken in een film heeft denk ik weinig (niks) met de eigenlijke betekenis van vloeken te maken, het is meer een middel om emoties uit te drukken op een manier die nèt wat verder gaat dan... tja dan wat we als 'normaal' zijn gaan beschouwen. Misschien weet jij betere manieren om dat te bereiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Films, (althans de meeste) pretenderen een afspiegeling te zijn van het echte leven. Dus dingen die in het echte leven gebeuren, komen in een film ook voor. Daar hoort helaas ook vloeken bij.
Wat mij trouwens in alle films opvalt, is dat je nooit iemand in een film naar het toilet ziet gaan, dat is pas functioneel,maar daar denken de filmmakers dan weer anders over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Films waarin je mensen naar de wc ziet gaan zijn er wel hoor, minstens een stuk of 200-300. Maar in vergelijking met hoeveel films er in totaal zijn, is dat inderdaad niks.
De films New Kids Turbo en Nitro zullen niets zijn zonder grove taal en zonder vloeken. Dus het antwoord is JA het vloeken kan een film minder mooi en spannend maken. Dit geldt natuurlijjk niet voor alle films. Maar er zijn films die juist het meest bezocht worden in de bioscoop door het asociale taalgebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een film moet zoveel mogelijk op de werkelijkheid lijken en aangezien er gevloekt word gebeurd dit in de film ook