Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet je een codec voor je gedownloade films downloaden?

Hee, ik heb de film Tirza gedownload en ik wilde hem daarjuist afspelen. Nu doet het geluid het wel maar is er geen beeld.

Windows geeft aan dat dit komt omdat er een codec ontbreekt.

Nu heb ik verschillende vragen:
1. Wat is een codec eigenlijk?
2. Waar/Hoe kun je een codec downloaden voor de film Tirza?

Alvast bedankt.

Gr. asile

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
830

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

1. Wat precies een coded is weet ik niet helemaal, maar het zorgt er in ieder geval voor dat je wel of niet iets kan zien.
2. Download het K-Lite codec pack, en installeer het. Dan zou wmp het bestand wel moeten afspelen.

Toegevoegd na 21 seconden:
eerste zin, coded = codec

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgens wikipedia:
Een codec is een stuk soft- of hardware dat toelaat data te coderen/decoderen of te comprimeren/decomprimeren. Er bestaan codecs om bijvoorbeeld geluid of beeld te coderen in een handelbaar bestandsformaat met behoud van een zeker kwaliteitsniveau. Codecs worden toegepast voor datacompressie van bestanden en bij het real-time versturen van audiogeluid over een ISDN-telefoonlijn. Dit wordt veel toegepast bij radio-interviews waarbij de te interviewen persoon niet fysiek aanwezig hoeft te zijn in de radiostudio.
Hoe de codering precies te werk gaat hangt af van het doel en is vaak te vinden bij de beschrijving van de desbetreffende codec. Onder Windows is een codec vaak als bibliotheek (DLL) beschikbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Divx is ook een goed pakket.
Player en juiste codecs, vaak kan je updaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding