ik zoek een film?

het gaat volgens mij over een vliegtuig dat gekaapt is en dat de stewardess het vliegtuig moet besturen. en volgens mij zijn de passergiers opgesloten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het "Turbulence" uit 1997
is.
Daarin speelt Lauren Holly een stewardess die een gekaapt vliegtuig aan de grond moet zetten nadat de piloten zijn neergeschoten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zou de serie Airport kunnen zijn. Dat zijn een paar films die een vliegtuigramp in en ik weet zo niet welke het moet zijn. Vorig jaar (?) heeft RTL4 deze nog uitgezonden.

Leslie Nielsen heeft er waarschijnlijk ook nog een humoristische variant op gemaakt. Maar dat is wel een andere. Als je van dat soort films houdt dan is die misschien ook wel leuk om te kijken. Hij heeft wel een film gemaakt met een parodie op een heleboel van dat soort films.

Als je de tweede link ziet dan zie je ook meerdere films die je zou kunnen lezen. Maar volgens mij zit het verhaal in een van de 4 films of een remake ervan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie:
Dat zijn een paar films met een vliegtuigramp er in.

Toegevoegd na 5 minuten:
UPDATE: Airport 1975 gaat over een ontbrekende piloot. Dat is deze http://www.imdb.com/title/tt0071110/

Toegevoegd na 18 minuten:
Airplane is de parodie erop en daar heb ik eigenlijk alleen maar trailers van gezien. Daarin zitten alle andere verhalen van Airport verwerkt.
http://www.imdb.com/title/tt0080339/