Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand leuke films die een beetje op V for Vendetta en Fight Club lijken (mystery, thriller, plottwists)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik vind V en Fight Club twee totaal verschillende films, maar films met elementen van mystery, thriller en plottwists zijn bijvoorbeeld:

- Abre los Ojos (of de Amerikaanse versie Vanilla Sky), over plottwists gesproken...
- The Sixth Sense uiteraard
- The Lincoln Lawyer, rechtbankdrama/actie
- Fracture, rechtbankdrama met een goed verhaal
- Source code, sf/mystery
- Unknown
- The Black Swan
- Buried
- The silence of the lambs
- Mr. Nobody (heel aparte film!)

Nou, daar kun je wel even mee vooruit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de films van M. Night Shyamalan ook aan je criteria voldoen. Ik heb alleen The Sixth Sense, Unbreakable, The Village en The Happening gezien, maar al die films hebben geen gebrek aan mystery en plottwists.
Waarschijnlijk ken je ze wel, is natuurlijk al wat ouder, de "Matrix" 1, 2 & 3. Ingewikkeld, maar ik denk wel in je gevraagde genre. Of de nieuwere film Inception, erg moeilijk om te begrijpen, want ze draaien overal omheen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
natural born killers alle films van regisseur david lynch alle films met dennis hopper
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding