Welke film is als eerste alleen op DVD uitgebracht en niet meer op VHS?

!!Dus niet, welke DVD is als eerste op DVD uitgebracht naast VHS!! Mag zowel wereldwijd als voor Nederland beantwoord worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Er zit nog de VCD (Video CD) tussen en die is uiteindelijk vervangen door de DVD die op technisch gebied veel meer mogelijkheden heeft. Ik denk dat de vraagstelling "Wat is de laatste film op VHS een betere vraag is." Maar wel met de toevoeging legale uitgaven.

Volgens mij is het een korte film van PIXAR met daarin een grote bureaulamp (ouder) een kleine bureaulamp (kind).
De kleine lamp speelt met een bal. Die heeft bekendheid gekregen om reclame te maken voor de nieuwe computertechniek waarmee deze is ontwikkeld.
De eerste complete film is Toy Story. Ik dacht eigenlijk dat het A Bug's life was, maar is toch Toy Story.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op een oudere PC heb ik meerdere films gekeken vanaf VCD. Daarop werd dan een programma op de PC gezet die het mogelijk maakte om de film te kijken. Ik leende ze altijd van de bibliotheek. Dat schijfje maakt het antwoord op deze vraag wat moeilijker.