Welke film is de smerigste film EVER?

Dus het domste film of te wel de schandaligste film.

Toegevoegd na 3 uur:
Het woord domste haal ik weg. Mijn excuses voor 't ongemak.

Toegevoegd na 3 dagen:
Kan zijn dat deze film ook in categorie verboden films zitten? Hoe heet het ookalweer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Faces of Death...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Goor zeg!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja smerig en ook nog eens een slecht verhaal, zeg maar geen verhaal.

Andere antwoorden (14)

Ben het met Sharona30 eens. Absoluut Faces of Death.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Saló , or the 120 days of Sodom - Pasolini.

Toegevoegd na 14 minuten:
nl.wikipedia.org/wiki/Sal%C3%B2_o_le_120_giornate_di_Sodoma
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gevonden Suus , maar ik hoef hem écht niet nog een keer te zien :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem hoor , ik antwoord wel . Kan het toch niet laten :)
Ik vond de algemene sfeer van doem en kwetsen , kinderen die als slaven alles moesten doen wat de vier volwassenen wilden , en verplichten van eerst ophouden en daarna opeten van uitwerpselen het naarste. Later las ik dat Pasolini in deze film een soort "model" van het fascisme had geconstrueerd. De verwerpelijke vernederingen waren vooral bedoeld om het publiek te shockeren en tot nadenken aan te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die film is gebaseerd op het werk van marquis de Sade. Op zich is het aan te bevelen dat men zijn gruwelijkste fantasieen op papier zet in plaats van uit te voeren. Maar martelingen en moorden vooral als ze levensecht en tijdenlang in beeld worden gebracht hoeven voor mij niet, afschuwelijk.
Ik bedoel series als CSI of zo gaan meer over het oplossen van de misdaden maar een film waarin misdaden worden verheerlijkt of heel nonchalant in beeld worden gebracht alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Wij hebben een serie die Dexter heet, is dat oook in Nederland? Een soapserie over een man met een gezinnetje en al het wel en wee daarvan maar ondertussen ook een slager van mensen. Bizar, snap helemaal niet waarom iemand dat wil zien of maken.
Er is een franse film waarin een vrouw in een tunnel ruim driekwartier wordt verkracht en gemarteld. Ik kon er even naar kijken en heb het toen verdergespoeld om te kijken hoe het afliep nadat ze naar het ziekenhuis werd vervoerd. Hoe kunnen mensen driekwartier naar gekerm en bruut geweld kijken. Ik snap het niet. (ben de naam vergeten).
Maar ja ik vind Sweeney Todd met Johnny Depp ook afschuwelijk, gezang en bloedbaden.
Films als Hellraiser vind ik te verdragen omdat ze zo nep zijn, denk ik, vol nep-emoties en vreemde fantasie gebeurtenissen.
Wat mij betreft de seksversie van Pippi Langkous; de omstreden film "Pippi Examples"van van regisseur Palle Thorsson.

Van kinderfilms moet je afblijven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vond Costa echt een van de ergste films ooit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stond ook domste bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is hierop geen enkel antwoord verkeerd! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof ook dat ik een van de weinige ben die het niet kon waarderen hahaha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan heb je volle maan waarschijnlijk nog nooit gezien. Waar ik Costa nog een beetje aardig vond, was dat echt heel erg triest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die heb ik inderdaad nooit gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft een film uit 1973.
La grand Bouffe, waarin een aantal onappetijtelijke mensen vies doen met/tijdens het eten en zich doodvreten.
Maar, wordt algemeen gezien als Kunst met een grote K.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
La Vita è Bella
http://www.goeievraag.nl/vraag/la-vita-bella-hele-nare.2034

Toegevoegd na 1 dag:
Gezien de reacties toch maar een toelichting:
Het voorstellen van welke genocide dan ook als “toch eigenlijk ook wel een beetje komisch” vind ik onbetamelijk. Ook Charlie Chaplin heeft verklaard dat hij “The Great Dictator” nooit had gemaakt als hij had geweten waar het nazi-bewind toe zou leiden.
Mijn idee (voor wat het waard is) van de ontwikkeling van een mens is dat die de werkelijkheid onder ogen ziet en zich niet verliest in waanbeelden en ontkenning (delusion & denial).
De film wil onze sympatie oproepen voor de hoofdpersoon die in voortduren ontkenning leeft van wat rond hem gebeurt. Hij strooit de mensen rondom hem voortdurend zand in de ogen.
Ook ik besef dat je kinderen moet beschermen tegen het kwaad. Maar in deze film is het niet het kind dat getroost wordt, maar het publieke. En gezien het succes van de film werkt dat prima. En, beste mensen, “…iedereen die je troost is je vijand”. Alleen de erkenning van de werkelijkheid leidt tot bevrijding.

Toegevoegd na 1 dag:
Overigens lijd "Inglorious Basterds" aan hetzelfde euvel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Two women - One cup. De enige film(pje) die mij later tijdens het eten mijn eetlust danig heeft verpest. In kan me voorstellen dat anderen er van moesten 0v3rg3v3n.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle Nederlandse films. Daar komt altijd wel sex, stront en kots in voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Zo denk ik ook over Nederlandse produkties.
Rieneke1
14 jaar geleden
klopt, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben het wel eens over 'functioneel bloot'. In Nederlandse films weten ze het altijd wel functioneel te maken, da's niet zo moeilijk. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het merendeel is gewoon bagger; Veel seks en weinig inhoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, als het nu nog echt functioneel was dan had ik er geen problemen mee, maar het schijnt er gewoon in te moeten zitten, hoe dan ook. Een aantal films dan daargelaten naar de reacties te zien, maar nee, daardoor heb ik mijn trek in Nederlandse films wèl verloren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En veel gevloek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@taurus: Klopt, dat had ik nog niet eens vermeld. En alles het liefst zo hardgrondig en grof mogelijk. Wel jammer overigens, want sommige films lijken mij soms best wel mooi qua verhaallijn als ik ze zo lees, maar door eerder genoemde redenen haak ik bijvoorbaat al af.
Ik heb ze natuurlijk nooit gezien, maar veel over gehoord en gelezen: Films over poep- en plasseks.
Alleen de gedachte al... Laat staan als daar beelden bij zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Faces of death! Ik ben in de ongelukkige omstandigheid geweest dat men in dienst die films tijdens pauzes ging kijken. Yek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 girls 1 cup
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook dat Salo de smerigste film 'ever' was, maar als je hem niet hebt gezien, kan je niet meepraten over films. Het is daarnaast ook een van de beste films. Een film die op IMDB al jaren mensen bezighoudt. De film wil laten zien, dat je over macht niet modisch kan praten. Macht is een zeer besmettelijke ziekte, of net nu van de politiek, de kerk of het kapitaal komt. Ik heb de film wel gekocht op dvd, maar ik wil hem vooreerst niet een tweede keer zien. Maar ik wil hem voor geen geld missen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Bij de boeken van De Sade is het allemaal verhuld en kun je jezelf nog voorhouden dat het wel leuk (=geil) is om iemand te vernederen en te nemen. Na Salo denk je dat nooit meer. Ik raad mensen overigens niet aan om die film te gaan zien, maar hij ligt wel in de Openbare Bibliotheek. Kijk vooral naar de extra's (niet de making of).
Ze denken nog steeds dat Passoline is vermoord in opdracht van de groepen die hij beschrijft in zijn film.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je verwoordt het dilemma tussen het doel van de film en het uiteindelijke gevoel wat je er bij overhoudt uitstekend. +1.
the inconvinieth thrut ,je reinste propanganda nog erger dan de films die Goebels maakte voor Hitler
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wordt hier de nazi-propaganda vergeleken met een film over het milieu. Ik zie nog geen oorlogen voortvloeien uit die film. Okee die man wordt een beetje verheerlijkt maar hij stelt niet voor een deel van de mensheid uit te roeien om het milieu te redden.