wat is de naam van achtergrond muziek in films en series?

de muziek om het spannender of emotioneler te maken.
heeft dat een speciale naam of gewoon achtergrond muziek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Het wordt vaak "film score" genoemd. Een Engelstalige term, dus.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mja, film score betekent eigenlijk gewoon letterlijk "de muziek van een film". dus of je dat nou een term kunt noemen.

Andere antwoorden (3)

heeft volgensmij geen specifieke naam. Wordt vaak inderdaad gewoon achtergrond muziek genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Instrumentale filmische muziek. Zoiets heet het.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste is achtergrondmuziek (ookal is het geen nummer maar een muziekstuk) lang niet altijd instrumentaal (kijk naar LOTR bijvoorbeeld), ten tweede betekent filmisch niet hetzelfde als "van een film", maar eerder "zoals van een film".
-1
Film muziek of soundtracks.