Nog een vraag over de nieuwste Harry potter

Sneep hield heel veel van harry's moeder, maar toen zij doodging, waarom gaf sneep toen ook zoveel om Harry? Want Harry heeft dan wel delen van zijn moeder, maar ook delen van zijn vader en die verafschuwde sneep.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Kimath
12 jaar geleden
Lees de boeken eens, volgens mij word het daar uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ben bezig maar ben pas bij de gevangene van azkaban :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry?? Sneep kon Harry volgens mij niet uitstaan. Hij zag de vader van Harry met de ogen van de moeder van Harry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben al voor de negende keer ofzo alle boeken aan het lezen XD ben nu al bij orde van de feniks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees gewoon de boeken nog een paar keer en dan valt alles op zijn plek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het laatste deel staat nog een stuk beschreven waar Perkamentus Sneep genadeloos op zijn nummer zet. Het verklaart de hele omwenteling van dooddoener Sneep naar de beschermende docent Sneep. Dat wil niet zeggen dat Sneep erg blij was met Harry (voornamelijk omdat Harry erg veel lijkt op zijn vader en Sneep er aan herinnert dat Lilly met James trouwde). Alleen dat hij zijn belofte om Harry te beschermen na komt. Hij hoeft als docent aan Zwijnstein niet iedere leerling even graag te mogen om zijn werk te doen.

Antwoorden (3)

Zoals in de boeken staat:
1. James, harry's vader heeft sneep zijn leven een keer gered. Daarom beschermde sneep harry enigszins
2. Sneep heeft een deel van de profetie doorgegeven aan voldemort. Dit leidde tot de dood van lilly. Het was niet zijn bedoeling om haar te laten vermoorden, maar voldemort deed dat toch (omdat lilly niet aan de kant wilde gaan voor harry. Sneep is toen naar perkamemtus gegaan en is voor hem gaan werken.

Nogmaals, lees de boeken, mooier dan de film en verklaart veel meer

Toegevoegd na 8 minuten:
Het eerste antwoord had vooral te maken met het eerst boek, toen harry tijdens zwerkbal werd gered door de tegenvervloeking van sneep. Het tweede antwoord komt goed aan het licht in het laatste boek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Ik kreeg ook de indruk dat hij het deed omdat hij zich schuldig voelde omdat door zijn hulp Lily vermoord was.
Sneep verafschuwde de vader van Harry wel, maar er was iets namelijk dat harry"s vader Sneeps leven had gered.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit mij aan bij de bovenstaande antwoorden, met toevoeging van een klein detail dat niet onbelangrijk is: In het laatste deel is een passage waarin duidelijk wordt dat Sneep een belofte heeft gedaan aan Perkamentus om Harry te beschermen. Hij gaf dus niet per se direct vanaf het begin veel om Harry, maar heeft hem wel altijd beschermd.