Titanic ( black diamond)

is het verhaal van de lost diamond in Titanic gebaseerd op echtheid of een verzonnen verhaal voor de film?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ik zit het ook te kijken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Me2 :) Maar ik dacht dat het verzonnen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De "heart of the ocean" is gebaseerd op de Hope diamond. Deze diamond is nooit aanwezig geweest op de Titanic. Dit is alleen toegevoegd om een interessant plot voor de film te krijgen. Ook de personages zijn nagenoeg allemaal fictie maar tal van bijrollen zijn gebaseerd op daadwerkelijke personen. Ook dingen gingen ten tijde van het zinken soms anders, maar ook hele delen zijn redelijk waarheidsgetrouw. Interessant leesvoer:
http://www.chasingthefrog.com/reelfaces/titanic.php

Antwoorden (3)

Hier is wat info: en.m.wikipedia.org/wiki/Heart_of_the_Ocean

Toegevoegd na 1 minuut:
En hij is jammer genoeg niet echt maar hij bestaat wel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een verzonnen verhaal. De namen Rose DeWitt Bukater en Jack Dawson komen niet op de passagierslijst van de Titanic voor. Voor de rest geeft de film een zeer realistisch beeld van wat er zich in de laatste uren van de Titanic aan boord heeft afgespeeld. Hoe het schip er van binnen en van buiten uitzag, zelfs het uiterlijk van de hoofdrolspelers die rollen van echte personages spelen vertoont een treffende gelijkenis met de realiteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De "heart of the ocean" is gebaseerd op de Hope diamond. Deze diamond is nooit aanwezig geweest op de Titanic. Dit is alleen toegevoegd om een interessant plot voor de film te krijgen. Ook de personages zijn nagenoeg allemaal fictie maar tal van bijrollen zijn gebaseerd op daadwerkelijke personen.
Ook dingen gingen ten tijde van het zinken soms anders, maar ook hele delen zijn redelijk waarheidsgetrouw. Interessant leesvoer:
http://www.chasingthefrog.com/reelfaces/titanic.php