Nee dat kan niet

Toegevoegd na 47 seconden:
Het 3D effect ontstaat juist doordat bijde ogen een ander beeld zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Nee, dat kan niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je hebt 2 ogen nodig, om diepte te kunnen zien (en diepte is de 3de D).

Probeer maar eens 1 oog dicht te houden, je armen te strekken, en dan je 2 wijsvinger toppen tegen elkaar aan te drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat's daar moeilijk aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je geen diepte ziet, gaan je vingers vrij makkelijk lang elkaar, terwijl het voor je gevoel wel goed gaat. Dat komt dus omdat je geen diepte ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(Laatste zin is een beetje dubbel op. :o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow, probeer het eens met de ene arm verder gestrekt dan de andere. Ivar91 aangekaarte testje is een goede om te bemerken dat je voor goed diepte en afstand inschatten 2 ogen nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat ik reacties geen plusje kan geven. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lukt me gewoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow mij ook..haha
Nee. Om 3D (en dus diepte) te kunnen zien heb je twe ogen nodig.

Toegevoegd na 16 seconden:
twe = twee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je hebt er twee nodig om 'diepte' waar te kunnen nemen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee , maar je hebt ook mensen zoals ik die hebben 2 ogen maar zien geen 3D .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je hebt echt twee ogen nodig, niet alleen om in het echt drie dimensionaal te kunnen zien maar ook om 3D te zien op tv of in de bioscoop. Doordat beide ogen net iets anders zien (er zit iets van 5 cm tussen beide pupillen) kunnen je hersenen hier een "3d" plaatje van maken. met slechts één oog krijg je niet voldoende informatie binnen.

Bij bijvoorbeeld het 3d kijken met een rood/groen brilletje ziet het ene ("groene") oog dat wat met de "groene"camera is opgenomen en daarnaast stond tijdens de opname de "rode" camera die het beeld registreerde dat je met je andere oog bekijkt. Je hebt ook brilletjes (en dus opnames) waarbij het ene beeld horizontaal gepolariseerd is en het ander verticaal gepolariseerd, ook op die manier zien beide ogen dus een verschillende beeld (dus 3d) ook al kijk je naar een plat (2d) beeldscherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben aan 1 oog blind en kan inderdaad geen 3D zien.