Is Voldemort de enige bekende die Gruzielementen had?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe durf je zijn naam uit te spreken?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten we het hopen, ja, anders moeten we nog 7 van die boeken lezen en 8 x naar de film.

Antwoorden (3)

enige bekende wel ja...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voldemort is idd de enige die bij naam genoemd wordt. Gegeven hoeveel informatie er zelfs op Zwijnstein te vinden was over gruzielementen kunnen we aan nemen dat hij bij lange na niet de eerste of enige was. Als Voldemort de enige tovenaar ooit was dan was al die informatie niet beschikbaar. Hij deelde immers zijn geheimen niet vlug en al helemaal informatie over de gruzielementen niet.

Hij was waarschijnlijk wel de enige die meerdere gruzielementen had. Professor Slakhoorn lijkt in deel 6 iig geen idee te hebben van wat het hebben van meerdere gruzielementen zou kunnen hebben en als docent zal hij de nodige kennis paraat hebben van slechte tovenaars in de geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja de enge bekende tovenaar die in het boek genoemd wordt!
het komt waarschijnlijk door dat het verschrikkelijk is om een gruzielement te maken.
je moest je ziel in tweeën ( nou in het geval van voldemort in zeven) splijten en daarvoor moest je een moord plegen en de meeste tovenaars doen dat niet!