Hoe komt voldemort in hp 2 als hij in deel 4 pas terug komt?

Hoe komt voldemort in harry potter 2 als hij in deel 4 pas terug komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je misschien in de tweede film van deel 7?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt, je zou toch het hele verhaal moeten lezen/kijken. Omdat hij in de tweede film weer wordt verslagen, en dan keert die weer terug in het vierde deel.

Het beste antwoord

Het beste kan je de boeken lezen. Die gaan daar veel dieper op in dan de films.

*spoiler alert*

Voldemort had zijn ziel in stukjes gehakt en in voorwerpen opgesloten (een thema dat je vaker zie bij de slechte tovenaars in fantacy verhalen). Op die manier zou hij niet daadwerkelijk kunnen sterven zolang die voorwerpen nog heel zijn. Voldemort had alleen de kleine lettertjes niet goed gelezen en aangenomen dat dit inhield dat hij voor altijd zou leven en nagenoeg onkwetsbaar zou zijn. In plaats daarvan zat hij na zijn dood opgescheept met wat beschreven wordt als 'minder dan een geest'. Die gruzielementen hadden wel allemaal nog steeds een deel van Voldemort in zich. Ieder gruzielement vertegenwoordigde als het ware Voldemort op het moment dat hij dat gruzielement maakte. In het geval van het dagboek dus een veel jongere versie van zichzelf. Op de een of andere manier heeft die versie Ginny gebruikt om sterker te worden en zich te manifesteren zoals in deel 2. Dit is was nog steeds geen echte levende Voldemort. Voldemort was ook niet meteen op de hoogte van wat er in deel 2 gebeurde. Hij heeft van anderen moeten horen dat het dagboek griezielement vernietigd was.

Pas in deel 4 krijgt Voldemort weer zijn oude vorm terug (of wat daar nog van over was na zijn experimenten op zichzelf). Voldemort bleef immers nog bestaan nadat zijn spreuk om Harry Potter als baby te vermoorden terugkaatste. De Voldemort op het hoofd van professor Krinkel was dan ook de echte Voldemort en het deel dat uiteindelijk in deel 4 een nieuw lichaam kreeg. Dat deel kon zo bestaan omdat Voldemort door het bestaan van die gruzielementen niet dood kon ondanks dat hij geen lichaam meer had.

Rowling wijdt echter weinig uit over wat een gruzielement nu eigenlijk kan en hoe een tovenaar met een gruzielement weer terug kan komen (en Voldemort had er als enige ooit meerdere). Er zijn wat gaten in wat er in die boeken wordt uitgelegd over Voldemort en de gruzielementen en de fragmenten van Voldemort die daar in zitten. Voor het verhaal doet dat er ook een stuk minder toe. Er wordt wel gesuggereerd dat Voldemort uiteindelijk weer een volledige levende Voldemort had kunnen worden via dat dagboek en Ginny. De andere gruzielementen zouden dan ook zoiets moeten hebben kunnen doen. Ik neem aan dat een gruzielement dat alleen maar kan zolang er niet een levende versie van Voldemort rond loopt maar daar gaan de boeken niet op in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat bedoel je precies?
Heer Voldemort is sinds Harry Potter 1 terug gekomen, sindsdien teistert hij de toverwereld. En omdat ik het boek heb gelezen weet ik wat er gebeurd met Voldemort, maar dat zal ik maar niet zeggen.
Is dit het antwoord wat je wou? Of bedoelde je iets anders?

Toegevoegd na 1 uur:
Volgens mij heb je de antwoorden nu wel hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee in deel 2 zie je marten veilijn (vopdemort) hoe kan hij in deel 2 zijn als hij in deel 4 word opgewekt
Hij probeert het gewoon elk boek weer, in het eerste boek door eenhoornbloed te drinken, in het tweede boek door het dagboek, en daarna ook telkens. Maar doordat Harry Potter telkens te sterk is, komt hij niet tot zijn volle kracht en moet hij het in een volgend boek weer proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt dat hij probeert terug te komen? Waarom is hij in deel 2 zo jong
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen het derde boek/jaar is zonder voldemort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat Tom Riddle/Voldemort zijn dagboek uit de tijd dat hij zo jong was gebruikte. Hij kon op deze manier Ginny gemakkelijk overhalen de chamber of secrets weer te openen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@daan1995: Dat zou kunnen, ik ken ze niet helemaal uit mijn hoofd.
In Deel twee is het niet werkelijk Voldemort, maar hij is slechts een herinnering. Hij ziet er daarom ook zo jong uit, omdat hij dat dagboek/gruzielement langer geleden had gemaakt.

Hij had nog geen lichaam, maar was ook niet dood omdat de gruzielementen hem in leven hielden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Harry Potter en de Geheime Kamer (2) komt Marten Vilijn, de jongere versie van Voldemort, zo heette hij eigenlijk. Het is niet de 'echte' Voldemort van nu, maar een herinnering die bewaard is gebleven in het dagboek van Marten Vilijn. Dat dagboek was een gruzielement, een deel van Voldemorts ziel zat daarin, maar het dagboek heeft Harry aan het eind van boek/film 2 vernietigd met een Basilisktand. In Harry Potter en de Vuurbeker (4) keert Voldemort echt terug, in een eigen lichaam.