Hoe wordt een scene gefilmd in een omgeving met spiegels?

In veel film zoals Step-Up zijn er scenes waarin een personage voor een grote spiegel staat en van achter wordt gefilmd. Uiteraard is de camera(persoon) in de meeste gevallen niet zichtbaar. Hoe wordt zo'n dergelijke scene gefilmd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Gewoon normaal filmen en dan later de camera eruit bewerken. Of filmen zonder spiegels tegen een groene/blauwe muur en dan de spiegels erin bewerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De cameraman staat met zijn camera nooit recht achter de acteur die voor een spiegel staat, dat kan ook niet want dan zie je alleen zijn rug.

Hij staat schuin achter de acteur en de acteur kijk via de spiegel naar de camera waardoor het lijkt alsof hij naar zichzelf kijkt.

In wezen ziet hij zichzelf helemaal niet maar de camera dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De truuk is eigenlijk vrij simpel: de camera omdraaien. Ik maak zo op die manier vaak foto's van mezelf in de spiegel, zonder dat je ziet dat ik mijn fototoestel gebruik. Je krijgt leukere foto's en niemand ziet wat voor telefoon je in je bezit hebt.

Ik denk zelf dat veel shots ook zo gemaakt worden, bijvoorbeeld van personen waarvan nodig is dat je ziet dat ze in de spiegel kijken en zichzelf opknappen, met een omgekeerde camera en dan zó neergezet dat de spiegel gefilmd wordt en zo de persoon kwestie en niet de camera. Voorbeeld van hoe zoiets moet wordt uitgelegd in de enigste link (video) toegevoegd.

Maar soms wordt de camera ook zo neergezet, dat je niet de camera ziet, dat het lijkt alsof de camera voor iemand uitrent, maar dan blijkt dat ze aan t eind een kastje opendoet. Mooie shot, maar hoe gebeurt dat dan?

Je kan dat heel goed zien in dit filmpje (dus niet de link), die als je goed kijkt, in stukjes is gefilmd. (volgens mij zijn het drie scénes)

1e scene: ze zit op haar knieen bij iemand
2e scene: ze staat op en rent naar de trap
3e scene (de overgang zie je bijna niet): is nádat ze bovenaan de trap is en de bocht om gaat en richting de spiegel rent en deze ook opent.

Aan het eind zie je dat ze het kastje open doet. Je kan dus stellen, dat de camera naast het kastje staat, en in de spiegel filmt. Zo lijkt het alsof de camera voor haar uit rent, terwijl deze eigenlijk gewoon stil staat. De cameraman staat zo opgesteld, dat het meisje gefilmd wordt in de spiegel, zonder de camera of cameraman in beeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan alleen maar niet uitvinden wanneer ze beginnen te filmen via de spiegel, al vanuit de gang?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow, als ik de bijsluiters lees, snap ik het al.
Hihihi, trickery...