Hoe trommelt een regisseur een menigte bij elkaar die nodig is voor een opname van een film?

Je ziet vaak in speelfilms een dichte massa mensen op de achtergrond staan. Bijvoorbeeld als er een lijk op straat ligt of als een gebouw in brand staat. Hoe krijgen ze zoveel mensen bij elkaar? Worden de mensen die vooraan staan en in beeld komen geselecteerd uit de menigte?
Deze mensen passen altijd perfect in de film. Ze lachen nooit en kijken ook niet in de camera. Knap werk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk gewoon aan voorbijgangers enz.
Want komop, wie wil nou niet in een film spelen?!;)

Het beste antwoord

Deze mensen die als het ware de achtergrond van een film opvullen zijn figuranten.
Figuranten zijn mensen die op het juiste moment moeten juichen, klappen, roepen, lopen of juist gewoon aanwezig zijn.
De mensen die figurant zijn zitten wel in de film of tv-programma maar hebben geen echte rol, dus hebben geen tekst.
De procedure om figuranten te zoeken zijn al maanden van te voren bezig al voor de opnamen beginnen.
Dit gebeurt niet door de regisseur zelf maar door mensen van het productieteam.
Die controleren ook op kleding en waar wie met welke soort kleding waar mag staan of zitten.
Voor de opnames worden duidelijke instructies gegeven aan de figuranten en aanwezige acteurs dat gebeurt wel vaak door de regisseur zelf.

Ik heb een filmset zelf ook al een keer meegemaakt als figurant en was erg leuk om te doen.
Er zijn mensen die zich hebben ingeschreven bij figurantenbureau's en hebben er echt een hobby van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ENORME massa's worden vaak groter gemaakt met behulp van wat computerwerk (kopiëren + plakken), de basis wordt gelegd door figuranten die voorbijganger spelen. Gewoon mensen die dit als hobby hebben en via via in deze wereld terecht komen. Een broertje van een vriend is ook figurant (o.a. meegespeeld in film over ontvoering Dhr. Heineken). De kleren krijgt hij dan die dag, welke uiteraard tijdscorrect zijn. Soms krijg je een kleine vergoeding, maar vaak is het gewoon voor de leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Castingbureau`s.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij gebruikt dan figuranten. dat zijn mensen die geen text hebben en die ook wel de andere mensen in bv een restaurant zitten, langslopen in de stad.