Video edit : versneld afspelen en oude camera effect. welke moet ik gebruiken?

ik maak een filmje, daarbij heb ik een oude camera effect nodig, en iets waarmee hij het filmpje dan versneld.

wie weet met welk programma ik dat kan doen? aangezien er zoveel keus is.

gr

Toegevoegd na 17 minuten:
een beetje dit effect : http://www.youtube.com/watch?v=79i84xYelZI

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met oude camera effect? zwart wit of de weinige frames per seconde dat voor dat schokkerige effect zorgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het met zegmaar zo slecht oud zijn.. slecht kleur beeld, of zwart wit, en dan versneld/ schokkerig afgespeeld worden!

Antwoorden (3)

Windows Movie Maker of als je een Apple hebt: iMovie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan uitstekend met Windows Movie Maker. Wanneer je op Video-effecten klikt, kun je verschillende "oude bioscoopfilm effecten" selecteren. Wanneer je kiest voor "Versnellen dubbel" wordt de video op dubbele snelheid afgespeeld.

Toegevoegd na 9 minuten:
Windows Live Movie Maker (voor Windows 7 en Vista) heeft overigens geen mogelijkheid om video's te versnellen. Als je pc op één van die systemen draait, dan kun je een aangepaste versie van Windows Movie Maker downloaden, en wel hier:
http://www.brighthub.com/link/header.aspx?u=http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx%3fFamilyID%3dd6ba5972-328e-4df7-8f9d-068fc0f80cfc%26DisplayLang%3den&p=22658&returnUrl=/multimedia/video/articles/22658.aspx
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
In principe kan dit in een hoop Videobewerkingsprogramma's de effecten in Windows Live Movie Maker zijn erg beperkt maar misschien voldoen ze. Ik heb even gekeken wat ik met Cyberlink PowerDirector voor elkaar kon krijgen en vond het resultaat erg lijken op oude film. Versnellen is niet helemaal het effect wat je zoekt denk ik. Die versnelling/vertraging die je soms ziet in oude films is meer de oorzaak van een lagere framerate die er heel onnatuurlijk uitziet. Soms werd voor komisch effect de film wel iets sneller afgedraaid maar dan moet je dat dus maar hoogstens 1,2x zo snel doen gok ik.

Toegevoegd na 28 minuten:
Nog wat effecten toegevoegd, wel raar met een 16:9 verhouding maar ook dat kan je natuurlijk snijden.

Toegevoegd na 29 minuten:
De eerste edit staat hier: