Een vraag over de extentie .H.264

Als ik een film van een minuut maak met de existentie .avi is het al bijna over de 10 MB maar wie weet hoe het met de existentie .H.264 is? verbruikt die ook zoveel MB'S ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit is een compressie formaat met veel kwaliteit.
Dus het kan veel mb vragen ja.
Verder hangt het geheel van je tijdsduur af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even de dingen op een rijtje.

AVI is een container hierin kun je allerlei gecodeerde video en audio formaten bijelkaar voegen.
H.264 is een codec waar je een film mee kan coderen
Een AVI kan dus een H264 bevatten. H264 is dus geen extensie

Misschien bedoelde je het verschil tussen divx/xvid vs. h264. In dat geval is h264 meestal beter van kwaliteit maar neemt het ook een stuk meer ruimte in.

Toegevoegd na 55 seconden:
Een AVI kan dus een H.264 geencodeerde film bevatten.