Hoe heet deze film over griekse personen en waar iemand heel preices met een pijl en boog door ringen schiet?

Hoi,

Met nederlands heb ik ooit een film gezien over (ik dacht) griekse goden. Het speelde zich volgensmij ook in griekenland af. Er was een bepaald stukje waar iemand zou moeten bewijzen dat hij een bepaald persoon was door met een pijl en boog door ringen te schieten, dit lukte de persoon toen.

Weet iemand hoe deze film heet?

Alvast bedankt

Groeten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat zal "The Odyssey" geweest zijn, uit 1997. De verfilming van het epische gedicht van Homerus over de omzwervingen van Odysseus na afloop van de Trojaanse Oorlog.

"The scene where the old man shoots the arrow through the loops to reveal Odysseus is amazing".
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje, dat is hem inderdaad :)

Andere antwoorden (1)

dat is het verhaal over Oedipus.meerdere malen verfimld.oa deze http://www.nytimes.com/movie/review?res=9805EFDA153BE73ABC4152DFBF668383679EDE

kijk ook hier,http://en.wikipedia.org/wiki/Oedipus_the_King