zou het idee uit pay it forward echt werken?

in de film lijkt het zo mooi en het idee is absoluut niet slecht. tot in hoe ver kan dit echt werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is echt een van me favo films, en ik ben ook zo benieuwd of het ook idd werkt.
Als je genoeg mensen bereikt ermee, en soms valt er iemand af of wil ie het niet. Dan blijven er genoeg mensen bij komen. Maar het is de vraag hoe ver het reikt en snapt iedereen het.
Het zou ook mooi zijn als het gebeurt vandaag de dag, met alles wat er gebeurt. De mens heeft het nodig en misschien veranderen dingen sneller.

Ik zou zeggen begin ermee en het zou vast wel een keer het nieuws halen of iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zou echt kunnen, maar het wachten is tot er iemand opstaat en het ook echt doet. En dat dan de mensen erna het ook echt doen.
De kans is klein dat het echt gebeurt, maar als we met zn allen een handje helpen om de wereld te verbeter, kan het! Zo zijn er bijvoorbeeld projecten als 'beautiful'. Hier plakken mensen stiekem post-its op allerlei plekken, met teksten als 'smile, you're beautiful!'
Ik heb deze tekst ook wel eens op een tafel op school geschreven, het geeft echt een goed gevoel dat er mensen naar zullen kijken en moeten glimlachen en zich ook mooi voelen op zo'n moment. Als meer mensen dit soort acties uit zouden halen, zou de wereld nog mooier zijn.
Overigens bestaat er ook een site waar mensen alles posten wat hen hoop geeft; www.givesmehope.com
Hier staan prachtige korte verhalen op over de mooie zijde van het leven. Ook iets wat de wereld verbetert!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pay It Forward is ook een echt bestaande organisatie, opgericht door de schrijfster van het boek. Meerdere landen volgden haar voorbeeld.

In februari 2003 werd in Nederland Pay It Forward opgericht.

http://www.doorgeven.nl/

http://www.doorgeven.nl/content/wat_hoe_werkt_het.asp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, scholen zijn er mee bezig. Ik ben zelf een brugklasser en wij hebben de film gekeken. Wij moesten nu ergens iets goeds voor iemand doen en daar een presentatie over maken.

Inderdaad een heel mooi verhaal.