Oude kinderfilm met draak: Wie weet welke?

Ik ben al jaren op zoek naar een film (kinderfilm). We hadden hem op videoband, maar die is (al lang) kapot :-(

De jongen was een gewone jongen, maar door omstandigheden was hij ineens degene die de prinses moest gaan redden (volgens mijn herinnering).

Wat het meest indruk op mij heeft gemaakt aan beeld was de heuvel waar hij de draak ging bezoeken.
De draak zat in de heuvel, en langs en voor het gat lagen allemaal schubben. Uiteindelijk heeft hij de draak gedood dacht ik.

Ik weet nog wel dat het er allemaal heel echt uitzag (voor toen). Ik had de film op videoband voor mijn eerste verhuizing, dus ik weet zeker dat hij van voor 1993 is. Maar waarschijnlijk nog veel ouder. Gezien de telling in onze videobandencollectie schat ik dat de film ergens tussen 1989 en 1993 is gemaakt of uitgezonden op de nederlandse televisie.

Qua beeld, en dan bedoel ik echt de kwaliteit van het beeld zelf, lijkt het erg op de Neverending Story. Maar is het niet ;-)

Ik weet het: het is een vage beschrijving, maar wellicht is er iemand die dit herkent en weet hoe ie heet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Dragonworld

Toegevoegd na 2 minuten:
Nee Dragonslayer denk ik.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nee Dragonslayer denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Never ending story
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Peter en de draak?
(zie link)

De enige scene (die indruk zou kunnen maken) met de schubben die ik kan bedenken komt uit het PC-spel King's Quest 7. Hierin ontmoet een prinses een draak die in een grot met diamanten ligt. Hier vind ze ook een schub. Was dat het niet?