Welk jaar speelt PotC af?

Wie kent hem niet, Jack Sparrow! Maar ik welke tijd leefde hij en welk jaar speelt de film zich af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Speelt zich tussen 1600-1800 af ik zal zeggen dat de laatste film 1700+ afspeelt sinds de hele wereldkaart er al is
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah! Bedankt! Ik zag al eerder een datum op Jack's kaart in één van de delen, maar wist het niet zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 1600 waren er nog vrij weinig Europeanen gesettled in het Caribische gebied, jouw antwoord slaat dus kant nog wal.
Dat werd voor de 1e drie delen nergens expliciet genoemd. Maar het verhaal zou zich afspelen in een periode ergens tussen 1720-1750.

"on stranger tides" zou zich afspelen in 1750
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij ergens in 1700 ja oftewel de pruikentijd kijk maar naar potc 1 dar dragen ze van die hoge witte met strikjes versierde pruiken