De Uruk Hai zijn nog lelijker...

Orks: Waren vroeger elfen. Door Sauron gemarteld en gehersenspoeld. krom, Haten zonlicht

Uruk Hai: Een kruising tussen 2 soorten. Zij hebben geen moeite met zonlicht zijn ongelooflijk sterk. Zijn snel en ze hebben genoeg uithoudingsvermogen

Orcs zijn dommer
Uruk hai slimmer en veel sterker / groter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom een minnetje? Erg goed uitgelegd. +1 van mij.

Andere antwoorden (4)

Uruk-hai hebben betere bepansering & bewapening. Verder zijn ze ook groter.
Verder vechten orks voor Sauron/mordor en Uruk-hai voor saruman/isengard. Dat is de makkelijkste manier om ze uit elkaar te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Orcs lopen krom en gebogen.

Uruk Hai lopen meer rechtop en zijn over het algemeen wat groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik de boeken lees zag ik de verschillen altijd heel duidelijk voor me. In de films is het echter natuurlijk de interpretatie van de regisseur (en beslist gene slechte trouwens), die ook rekening heeft gehouden met de beschrijving in de boeken. Ik 'herkende' ze dan ook beide wel vrij makkelijk.

Naast inderdaad het verschil in kleding, zijn er wat uiterlijke kenmerken die de Elf-oorsprong van de Orcs (met name de oren) aangeven, en de 'aardse' herkomst van Uruk Hai.

Maar omdat een plaatje altijd meer zegt dan 1000 woorden ; zoek de verschillen. Zal ik er nog bij zetten dat links de Uruk Hai is en rechts de Orc ? Nee, dat mag je zelf uitvogelen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder dat ik nu een eindeloos verhaal ga houden (Ben een grote fan van Lord of the rings)

de Orks waren ooit Elfen, die door Melkor (Morgoth) in de Eerste Era gevangen genomen, gemarteld en verminkt zijn. Morgoth heeft de Orks gefokt als zijn soldaten, die de bitterste vijanden van de Elfen zijn, maar in hun hart haten zij hun meester

Uruk-hai zijn wezens die gefokt zijn door Saruman met het doel een leger te vormen om Sauron te dienen.