welke films typeren de jaren 80 op een positieve manier?

als decennium hebt ik de jaren 80 altijd vooral een deprimerend geheel gevonden, met te felle kleuren en veel muziek die nooit gemaakt had mogen worden.

maar tegelijkertijd vind ik bijv the breakfast club een geweldige film. welke films moet ik nog meer gezien hebben die de feel van dit decennium positief duiden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Back to the Future

Toegevoegd na 5 minuten:
The Karate Kid

Toegevoegd na 8 minuten:
Schatjes en Mama is Boos(Schatjes 2)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja indd, spielberg was een licht in de duisternis toen.

Andere antwoorden (3)

Grease! en Saterday Night Fever!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beide films komen uit eind jaren 70
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en nog een duimpje omhoog ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja van mij, voor de moeite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk dank en ja inderdaad, de films zijn uit 1977 en 1978. Hoe snel gaat die tijd zeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou vooruit dan maar voor de moeite
Ciske de rat! Oke, het begint een beetje treurig maar het loopt allemaal goed af.
Dirty Dancing
ET

Zoekt u zelf maar uit. Zie bron ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eindigt hij niet in het tuchthuis een soort gevangenis voor jongeren? Of komt ie daar nog weer uit aan het eind?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ciske de rat is een jaren 80 film indd (alhoewel er al een voorganger is 1955 was) maar in welke periode speelt het verhaal zelf eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Het verhaal speelt zich af in de jaren 30 van de twintigste eeuw." Wiki voor film uit 1984: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ciske_de_Rat_%28film_uit_1984%29
wiki voor 1955: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ciske_de_rat_%281955_film%29
Fame - I wanna live forever...
die muziek alleen al gaf je vleugels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fame ja... doet me ook gelijk denken aan footloose, die ik nog steeds moet zien omdat john lithgow erin speelt. een van de weinige echt goede acteurs. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Én de Rocky en Rambo films waren ook in die tijd, maar of die echt positief zijn?