Ik ben op zoek naar kwaliteits actiefilms zoals The Punisher, Equilibrium, Apocalypto or No Country for old Man?

Wie weet er nog films als deze. Liever niet antwoorden als je niet ten minste twee van deze films gezien hebt.

Ik hou van wat nieuwere films dus kon niet aanzetten met ouwe klassiekers want daar ben ik toch echt te jong voor.

Ook niet de standaar actie films zoals James Bond of Die Hard. Die hebben geen diepgang.

Verder houdt ik dus van vooral een goed verhaal. Verder actie en stevig geweld. Niet te soft maar ook geen SAW toestanden.

Bedankt voor je tijd!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Lekker lijstje! :) Van de volgende heb je er misschien al een aantal gezien, maar toch een poging:

- V for Vendetta
- District 9
- Law Abiding Citizen
- Crank
- (En deel 2: Crank: High Voltage, maar die vond ik zelf minder sterk)
- Lock, Stock and Two Smoking Barrels (wel wat ouder (1998), maar echt de moeite waard!)
- Snatch (briljant!)
- Deja Vu
- The Island
- Celda 211 (Spaans, maar geen filmhuisdrama, keiharde gevangenisthriller)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Boondock Saints, harde actiefilm over twee ierse broers die samen de onderwereld flink uitdunnen

- Das experiment, gevangenisthriller. Origineel een duitse film, dr is ook een amerikaanse variant maar die vind ik minder.

- Oldboy, een aziatische film, harde actie en een goed verhaal.

- I saw the devil, wederom aziatisch, bruter dan menig actiefilm, van dezelfde regisseur als Oldboy

- Hooligans deel 1 en 2, beiden harde actiefilms over hooligans van een engelse voetbalclub, deel 1 speelt zich af op de straat, deel 2 in de gevangenis.

- Lucky number slevin, goeie actiefilm met verassend einde, goeie cast.

- Public enemy no. 1 (deel 1 en 2 vormen samen 1 film), is ook in twee delen opgesplitst. Gaat over de crimineel Jacques Mesrine die in Frankrijk een serie moorden heeft gepleegd en lang ongrijpbaar bleef voor de politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Ichi The Killer, een keiharde Yakuza film.
-City on Fire, een oude undercoverpolitiefilm uit Hong Kong, Reservoir Dogs is erop gebaseerd.
-The Departed, ingenieuze remake van een Aziatische misdaadfilm waarbij een undercover politieagent en een in de politie geinfiltreerde maffialid elkaar opjagen.
-Dororo, Japanse stripverfilming waarbij een man 48 demonen moet afmaken om zijn 48 lichaamsdelen terug te krijgen.
-Munich, thriller over de Israelische geheimagenten die de daders van de moorden op de Berlijnse Olympische Spelen moeten vinden en elimineren.

Veel kijkplezier en voor de rest kijk je maar onderaan de links, daar staan ook vaak tips over soortgelijke films ;D