Hoelang duurt het ongeveer voordat een film in de verhuur/verkoop ligt, na de première in de bioscoop?

Hoelang duurt zoiets bij een 'gewone' film, en hoelang bij een 'hypefilm' (zoals Batman, Dan Brown-films, Harry Potters)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Globaal zit daar 6 maanden tussen. Eén film draait maximaal 4 maanden in de bioscoop en daarna duurt het dus ongeveer 2 maanden, voordat de winkels bevoorraad kunnen worden van de DVD...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gebeurd dit alleen bij de films die in de bioscoop meer dan 1 miljoen bezoekers hebben gehad... Dat is bij Harry Potter natuurlijk niet zo moeilijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht na 6 maanden in de verhuur en na een jaar in de verkoop