Wat is de meest bekende en wat is de grootste nitpick uit een film?

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik bedoel met nitpick een filmfout.

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je?
Uit welke film valt het meeste te nitpicken?
Titanic maakt een grote kans.
Of:
Wat is de meest opvallende en de meest opgemerkte nitpick?
rose
13 jaar geleden
Bedoel je met nitpick fouten in een film? (een nitpick is een pietje precies, of een vlooienvanger)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1] –verb (used without object)
to be excessively concerned with or critical of inconsequential details Dat is jouw pietje precies 2]–verb (used without object)
to criticize by focusing on inconsequential details. En dat zijn de filmfouten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nitpicking wordt ook vertaald als
haarkloverij, muggezifterij, vitterij, gevit. Dus blijft de vraag: WAT bedoelt de vraagsteller????
rose
12 jaar geleden
Momo, in beide gevallen is het een werkwoord (en dus niet een zelfstandig naamwoord) en in beide gevallen niet specifiek filmgericht. In het geval van 'mijn' pietje precies zou je kunnen zeggen a nitpick : someone who is in the (compulsive) habbit of nitpicking. In het geval van de filmfout zou het moeten worden: a nitpick : the product of nitpicking (wat op mij weliswaar lelijk overkomt, maar toch tegenwoordig gebruikelijk lijkt, en dan met name in de film)

Het beste antwoord

Qua film schijnt deze hoog te scoren:
Apocalypse Now: iedere veertig seconden een fout
Filmklassieker Apocalypse Now staat met stip op nummer één in de filmfouten-top-30-aller-tijden met het indrukwekkende aantal van 390 filmfouten.

De meest opvallende is volgens deze site een scene uit Pirates of the Caribbean: The curse of the black pearl.

Ik zie dat soort films niet, dus kijk naar het plaatje:>
Man met cowboyhoed en wit korte mouwen t-shirt.
http://www.moviemistakes.com/picture45366
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Volgens mij is een nitpick een pietje precies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1] –verb (used without object)
to be excessively concerned with or critical of inconsequential details Dat is jouw pietje precies 2]–verb (used without object)
to criticize by focusing on inconsequential details. En dat zijn de filmfouten.

Andere antwoorden (2)

In James Bond - Diamonds are forever zit ook een zeer beroemde fout: tijdens een achtervolging zet Bond de auto op de twee rechterwielen om door een smal steegje te kunnen rijden. In het shot waar de auto het steegje weer uit komt rijden, rijdt hij echter op de linkerwielen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melvin Udal (Jack Nicholson), uit As good as it gets, is waarschijnlijk de grootste/bekendste nitpick uit de filmgeschiedenis, met zijn obsessive compulsive disorder.
rose