Welke films zijn er over drugs waarin de drugsgebruiker centraal staat? Het liefste waarin je kunt zien wat de gebruikers beleven.

Zoals Christiane F. en dergelijke..
en Fear and Loathing in Las vegas, Spun trainspotting.

Dus niet aktiefilms waarin het om drugs gaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

In de volgende films komt dit sterk naar voren:

- Less than Zero
- Rush
- Trainspotting
- Permanent Midnight
- Requiem for a Dream
- Traffic
- Pure
- The Basketball Diaries
- Drugstore Cowboy
- Midnight Cowboy

Zie de link hieronder voor meer info over deze films. :)
Deze zijn in ieder geval echt gericht op de drugsverslaving en het gebruik er van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Pink Floyd - The Wall.

Muziekfilm over een verslaafde popartiest die allerlei waandenkbeelden krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Candy:
http://www.imdb.com/title/tt0424880/

Requim for à dream:
http://www.imdb.com/title/tt0180093/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Courage.
Uit 1986,met Sophia Loren.
Een televisie film.
Haar zoon of dochter raakt aan de drugs.
Geen keiharde actie,maar wel een goed verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ mooi film
Fear and loathing in las vegas, maar ik denk toch dat de praktijk de beste leerschool is ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is waar, maar films erover kijken is ook leuk
Leaving Las Vegas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scarface met Al Pacino
Blow met Johnny Depp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Limetles. Nu in de bios. Erg leuke film over iemand doe drugs gebruikt waardoor die de andere 80% van zijn hersens kan gebruiken je ziet en hoort goed wat die persoon doorgaat. Groetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Basketball dairies.
Pas op met(hard)drugs..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hele goede en zeeeeer realistische film is trainspotting. Opgenomen in de achterbuurt van Edinburgh. Ik heb daar gewerkt, met die doelgroep en vond het allemaal superherkenbaar. Bij verslavingskunde een artikel over geschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tideland (2005)
Super vage film!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bad luitenant én Alice in Wonderland om natuurlijk niet te vergeten 
Last days van Gus van Sant over de zanger van Nirvana, Kurt Cobain.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De film Tommy, naar het album en de rockopera van the Who komt het ook heel duidelijk in naar voren. Het is echt een stukje kunst, maar je moet er wel van houden...