Ik zie graag waargebeurde verhalen en extra lange speelfilms.

Wie kan me er een heleboel aanraden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een lijst met goede en mooie waargebeurde films: The Right Stuff Braveheart Boys Don't Cry Lawrence of Arabia Schindler's List Silkwood The Doors Bugsy Into the Wild Gorillas in the Mist Pursuit of Happiness Diary of Anne Frank Roots The Last Emporer The Diary of Miss Jane Pitman Miss Potter A Mighty Heart American Gangster Goodfellas A Beautiful Mind Good Night and Good Luck Malcolm X Coal Miner's Daughter Glory Raging Bull Cinderella Man Born on the Fourth of July Bobby Miracle Worker The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford Tombstone The Aviator Rescue Dawn The Queen Elizabeth Talk to Me Antwone Fisher People vs. Larry Flint Mommie Dearest Primary Colors Ray Ali Walk the Line Basketball Diaries Erin Brockovich* My Left Foot All the President's Men Apollo 13 Ook vind ik de waargebeurde films van Danielle Steel de moeite waard! :)

the Shawshank Redemption

Deze is niet waargebeurd maar is erg realistisch en zou zo waar gebeurd kunnen zijn Dasboot

Bronnen:
http://www.imdb.com/title/tt0082096/

Titanic (een groot deel verzonnen, maar toch zeker op waarheid bewust en is bovendien een lange film). Not without my daughter. Is ook waargebeurd.

127 hours - gaat over een jongen die in de grand canyon vast zat in een cliff met zijn rechterhand aan een rots, meer ga ik niet vertellen ;p zelf maar kijken. Is echt gebeurd en hij had het overleefd.

imdb.com is de filmsite en daar hebben ze ook een hele lijst met films die zijn gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Ook met rating erachter. Zie 1e link. Verder zijn mijn aanraders. Waargebeurd: Hotel Rwanda Die weisse Massai Shindlers list The pianist Into the wild Speelfilm: Shawshank Redemption(werd hierboven ook al genoemd) The Green Mile Se7en Das leben der anderen Slumdog Millionaire Zie 2e link voor de top 250!!

Bronnen:
http://www.imdb.com/keyword/based-on-a-true-story/
http://www.moviemeter.nl/list/top/

Een paar lange films titanic,green mile,pulp fiction en natuurlyk Kill Bill vol 1 en 2 . Heerlyke film die laatste!

eden lake moet je zien!! niet waargebeurd denk ik want het einde is leuk:P maar moet je echt zien

Changeling met Angelina Jolie prachtige films Toegevoegd na 15 seconden: film ( zonder s)

The Karen Carpenter story The Horse Whisperer

Waargebeurde en niet waargebeurde verhalen, maar wel minimaal zo'n 2 uur of langer: Das Boot:216 minuten (originele "director's cut"versie). Saving Private Ryan: 163 min. Forrest Gump: 136 min. Rain Man: 128 min. Papillon: 144 min. One Flew over the Cuckoo's Nest: 129 min. A Few Good Men: 132 min. Cape Fear: 120 min. De Tweeling: 132 min. Contact: 144 min. The Shining: 115 min. Soldaat van Oranje: 145 min.

Op waarheid bewust maar ook verzonnen is Dances with wolves met Kevin Costner, duurt ook lang en is een film met een boodschap. Hele mooie film over Indianen in Noord Amerika, prachtige beelden.

Legends of the Fall!

Ze zeggen dat paranomal activity ook waargebeurd is..

Als je echt wat geweldigs wilt zien: Into the West Officieel is het een miniserie maar het is gewoon een steengoeie film van 11 uur. Helemaal waargebeurd maar zeker niet vervelend documentaire achtig.

127 Hours (met James Franco) Alive (over vliegtuig ongeluk in de Andes.....brrrrrr...) Toegevoegd na 4 minuten: Silkwood (ook waargebeurd over kernbesmetting!)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100