Waarom krijgt Chewbacca aan het eind van ''A New Hope'' géén medaille?

ik zat afgelopen weekend die film te kijken, en het schoot me opeens te binnen.. waarom krijgt hij géén medaille?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zover bekend is hiervoor geen officiële reden bekend, maar in 1997 kreeg Chewbacca bij de MTV Movie Awards een medaille ter compensatie. De acteur Peter Mayhew stelde overigens dat Chewbacca 'het laatste woord' in de film kreeg. wat ook wel compenseerde. (zie link 1)

Het is een vraag die veel fans bezighoudt (zie link 2). Een suggestie is dat Chewbacca in eerste instantie slechts als rechterhand of ondergeschikt werd gezien. Vanaf de tweede film, The Empire Strikes Back, krijgt deze Wookie een prominentere rol en verwordt tot een icoon.