Weet iemand nog 'schokkende' documentaires?

Ik bedoel docu's zoals Zeitgeist 1,2 en 3, Inside Job en Michael Moore films.
Als iemand nog een docu weet over Nikola Tesla, dan graag, want ik heb veel gehoord over dat hij vele dingen al eerder wist dan de 'echte' uitvinders.

Toegevoegd na 49 seconden:
btw, hoeft niet echt schokkend te zijn, hoewel ik dat wel van Zeitgeist en Inside Job kon zeggen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Qua documentaires kan ik je de volgende nog aanraden:
-Armadillo, een docu over een Deens legeronderdeel in Helmand, Afghanistan. Heeft veel stof doen opwaaien door de getoonde agressiviteit en vechtlust.
-Restrepo, hetzelfde idee als Armadillo, maar volgens sommigen nog indrukwekkender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deze vind je vast wel interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Britse documentaire waarin het onwaarschijnlijke verhaal van de Zweedse tweelingzusjes Sabina en Ursula wordt verteld. In 2008 werden de twee naast de snelweg door de Britse politie aangesproken op hun vreemde gedrag. Op dat moment wisten ze de rijbaan op te rennen, waar ze beiden werden aangereden. Een cameraploeg van 'Motorway Cops' legde het schokkende incident vast. Beide vrouwen overleefden hun actie, maar twee jaar later werd bekend dat Sabina in de dagen daarna voor nog meer dramatische gebeurtenissen heeft gezorgd.

Deze uitzending van het programma Shock Doc met de titel Madness in the Fast Lane is uitgezonden op donderdag 18 november door RTL5.