Dat netnummer is speciaal voor de filmindustrie ingesteld (heb ik ooit ergens gelezen) dat is inderdaad om te voorkomen dat bestaande telefoonnummers gebeld zouden worden,tenslotte weet eenieder dat de Amerikanen gek zijn om iemand aan te klagen en hoge vergoedingen te eisen als ze (menen te) worden lastiggevallen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het gebruik van 555 in telefoon nummers is in de jaren 70 bemoedigd om te gebruiken door telefoon maatschappijen. De reden hiervoor is, is dat de meeste nummers die met 555 beginnen niet bestaan er zijn alleen een paar 555 telefoon nummers geregistreerd zoals directory assistence. Als ze gebruik maken van echt bestaande telefoon nummers worden er nogal veel nep telefoontjes gepleegd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier vind je het antwoord: http://www.elfri.be/juridische-informatie/555-telefoonnummer
In het kort: om te voorkomen dat bestaande telefoonnummers gebeld worden en mensen onbedoeld gebeld worden.