Onder andere:

- Cleopatra (1963)
- Julius Caesar (1953 & 2002)
- Calligula (1979)
- Fabiola (1949)
- The Passion of the Christ (2004)
- Ben-Hur (1959) (technisch gezien staat hier de voormalige slaaf Ben-Hur centraal)
- Satyricon (1969)

Opvallend genoeg zijn de meeste films die voldoen aan jou eis Italiaans. Waarschijnlijk omdat de interesse van Italianen in het cultureel erfgoed verder reikt dan de wereldwijde voorkeur voor een concentratie op avontuur en slagvelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neen, de Romeinen hadden immers nog geen filmapparatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.....Misschien bestaat er dan een Romeinse documentaire over de Galliers?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spielerei. Moet kunnen, niet?