Weet iemand goede films die lijken op Fight Club/The Machinist/Shutter Island?

Films met gespleten personages/enge atmosfeer/ twisted reality.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

- American Psycho
- Memento (van dezelfde regisseur als The Prestige)
- Choke (van dezelfde schrijver als het verfilmde boek Fight Club, Chuck Palahniuk)
- Lost Highway
- Natural Born Killers
- The Game
- Taxi Driver (dezelfde regisseur als Shutter Island)
- The Jacket
- Secret Window
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
shit, nu heb ik de game verloren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, ik kan je niet volgen; wat bedoel jij hiermee precies?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat maar.

Andere antwoorden (7)

Een erg goede film met deze kenmerken is Sin City. De grafische stijl is ook heel apart en goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hele goede films zijn:
The taking of Pelham 1 2 3 (met John Travolta)
John Q (met Denzel Washington)

Dit zijn allebei super goede films, ze lijken er wel op, alleen lijken ze niet echt op Schutter Island!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bronson; een wat minder populaire film met erg sterk acteerwerk
En mss dat The Prestige ook wel een beetje onder deze categorie valt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inception (2010) lijkt op Shutter Island.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
breaking dawn film met verrasend einde absoluut een twisted reality thema
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een minder bekende, ondergewaardeerde film is ongetwijfeld Dark City uit 1998.

Zeer origineel en meeslepend verhaal met uitstekend acteerwerk van bekende acteurs. Heeft wat weg van The Matrix, alleen was Dark City er eerder.

De effecten zijn natuurlijk wat minder dan in The Matrix, maar de filosofie en spanning is des te groter. Echt een aanrader voor je, zeker als je van films houdt als The Machinist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Black Swan (draait nu in de bios) en A Beautiful Mind (met Russel Crow)

Deze films gaan ook over mensen met een gespleten persoonlijkheid.