Ik kan geen film bedenken die gaat over vrouwen die bewust geen kinderen willen. Het kan gaan over sterke zelfstandige vrouwen, maar op het einde kiezen ze dan toch vaak weer voor huisje, boompje, beestje. Alsof je leven alleen met eigen kinderen een happy-end kan zijn.

Wel heb ik zo'n jaar of 15 een nederlandse tv-film gezien. Deze ging over een jong echtpaar. Ze hadden het heel leuk met elkaar. Toen kwam er een baby en hun hele leven viel duigen. Veel problemen, ruzies, conflicten, huilbaby. Het einde was heel verrassend: het echtpaar legde het kindje met een gelukzalige blik in een soort van wiegje. Dat namen ze toen mee. Het leek een happy-end met baby. Maar toen legden ze dat mandje met baby in het water. Het mandje dreef weg, ver weg van het echtpaar. En ze waren weer gelukkig.
De vrouwelijke rol werd gespeeld door een bekende actrice, weet niet meer wie, maar ik geloof Halina Reijn of Kim van Kooten.
Als je wilt kan ik op zoek gaan naar deze film. Laat dan maar weten. Maar het zal niet gemakkelijk worden, want zoals ik al zei, het was een tv-productie.

Verder is er een Amerikaanse korte documentaire Childless by Choice. Maar dit zal je wel niet bedoelen met film. Maar mocht het je toch interesseren, via onderstaande link kan je deze documentaire gratis bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Bedankt ga er zeker naar kijken

Andere antwoorden (1)

Eat, pray, love.
Alleen krijgt ze later wel kinderen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
:o, einde verklapt.