Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hoor je bij mister bean filmpjes vaak dat gelach van die mensen? dat is toch hartstikke irritant? is het live opgenomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
964
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij herhalen ze ook vaak hetzelfde stukje gelach. Heb er ook wel is opgelet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hebben ze eronder gezet omdat lachen aanstekelijk is. Dat gebeurd trouwens ook bij meer series.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat "ingeblikte" gelach, is er meestal later pas "onder"geplakt, niet live geregistreerd. Het wordt ook bij soaps vaak gedaan en bij van die "homevideo"- programma's. Als je erop gaat letten is het behoorlijk irritant inderdaad. Kennelijk heeft het een toegevoegde waarde (het lijkt inderdaad alsof het live is), voor mij hoeft het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan weet je wanneer het grappig hoort te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad omdat mensen dan eerder geneigd zijn om mee te lachen, dat is een natuurlijke reactie. En als mensen gelachen hebben om een serie, dan beoordelen ze die hoger.
Hoe het bij Mr Bean gaat weet ik zo niet, maar er zijn verschillende manieren om zo'n lach eronder te zetten.
Sommige series, zoals bij de Cosby Show gedaan werd, worden opgenomen met een studiopubliek erbij. Dan wordt er dus gelachen op het moment dat er iets gebeurt.
Er zijn ook series die eerst worden opgenomen en die dan aan publiek worden laten zien. Het lachen wordt dan opgenomen. Het voordeel daarvan is, dat iets dat 10 keer over moet, door het publiek voor de eerste keer gezien wordt, zodat de lach spontaan is.
En er kan ook gewoon een opgenomen gelach onder het filmpje worden gezet en plaatsen die de makers leuk vinden. Dat is het goedkoopste, maar het klinkt vaak heel onnatuurlijk, en daardoor is het soms erg irritant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding