Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij de aankoop van een dvd zat een sticker van de winkel op het folie om de dvd, precies op de plek waar de waarschuwingen zitten. Mag dat?

Ik zag een aardige dvd, romantische komedie. Toen ik thuis de folie er af haalde, zag ik drie waarschuwingssymbooltjes, voor sex, verslavende middelen en grof taalgebruik. De winkel had een sticker met barcode en zo daaroverheen geplakt. Had ik dat geweten, had ik 'm niet gekocht.
Geeft dit me het recht om 'm terug te geven? (meteen dus, niet na het kijken)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
711

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dit zal niet expres gedaan zijn, maar het lijkt me wel dat je je geld terugkrijgt. Gewoon naar de winkel teruggaan, en uitleggen aan de verkoper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat niet mag. Maar het ging vast perongeluk. Ik zou even terug gaan naar de winkel met desnoods het bonnetje ze zullen je vast wel geld willen teruggeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het recht om terug te geven heb je altijd. Ik neem aan dat je je geld terug wilt.
Ik zou dan als ik jou was gelijk terug gaan naar de winkel met je bon zodat ze zien dat je hem kortgeleden hebt gekocht.
Een advies voor de winkel om die stickers niet over belangrijke info te plakken is ook wel op z'n plaats.
Jij als consument hebt het recht wel om van alle info op de hoogte te zijn en de winkel is daarin in de fout gegaan.
Je zou gewoon je geld terug moeten krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding