met blauw/groen scherm filmen

ik wil voor een project je voor school een filmpje maken maar dan als decor een groen of blauw scherm gebruiken.
ik wil dan later met de computer een achtergrond erin zetten zodat het er echt erg tof uitziet.
wie weet met welk programma ik dit kan doen?
en kan het toevallig ook met tvpaint?
b.v.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/green-screen-plaatjes-zetten.95897 Min of meer zelfde vraag. ;)

Antwoorden (3)

After Effects van Adobe Creative Cuite 5 ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinnacle Studio 14, Sony Vegas, ... Het heet trouwens, wat je wilt, "Chroma Key"... Misschien dat je het voouithelpt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan inderdaad met TVPaint, maar ik heb hier niet al te beste reacties over gehoord.
Adobe Premiere daarentegen is een topprogramma om mee te werken als het gaat om filmpjes! Als je je verdiept in Adobe Premiere, dan kun je met je green screen project mooie resultaten krijgen! :)