Hoeveel kost het om een Disney Film te maken?

Ik hou een project over Disney en daarbij wil ik ook graag weten hoeveel het kost om een disney film te maken.. ik kan het alleen nergens vinden op internet.. dus stel ik het maar als vraag aan jullie!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Dat zal per film verschillen.
Een animatiefilm als Toystory III is goedkoper te maken dan een spectakelfilm als Pirates of the caribbean.

In onderstaande link staan beiden genoemd.
Toy-story heeft 200 miljoen achter de titel staan, twee van de 3 Pirates films komen daar boven met respectievelijke kosten van 225 en 300 miljoen.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_films