Ik geloof dat het een klucht heet maar dat weet ik niet zeker. Je kent ze waarschij nlijk wel van die films waarin bv iemand met het viegtuig moet gaan maar die vlucht word gemist waarna de rest van de film een aaneen schakeling is van kleine ongelukken.
Airport, Naked Gun-serie, American Pie, Laurel en Hardy-films, the Pink Panther.
Toegevoegd na 10 uur:
Ook erg leuk vind ik de Back to the Future-films, waarin ook van alles fout gaat, een combinatie van Science Fiction en Humor.
The Party, met Peter Sellers.
Hij speelt een Indiase acteur, die het in Hollywood probeert te maken. Al gelijk verpest hij een filmopname zodanig, dat hij op een 'zwarte lijst' wordt geplaatst, die (natuurlijk....) verwisselt wordt met een invitatie-lijst voor een enorme Hollywood-party, waar hij in z'n beste pak naar toe gaat.
En dan komt het dus niet meer goed....
Een aanrader voor zo'n sombere dag die niet lekker zit!
The Money Pit
http://www.imdb.com/title/tt0091541/
met Tom Hanks en Shelley Long.
Het gaat over twee mensen die een goedkoop huis kopen, met 'een paar kleine gebreken'. En daarna gaan ze verbouwen...
De film "Click", met Adam Sandler, over een man die een afstandsbediening vindt waarmee hij zijn leven kan pauzeren, doorspoelen, etc. Dit heeft echter tot gevolgen dat zijn leven steeds slechter en slechter afloopt.
Oh ja Clockwise, helemaal vergeten, die is echt heel goed!!! A fish called Wanda ook trouwens !! Eigenlijk alles met John Cleese ( Fawlty Towers: hilarisch, maar geen film).
17 januari 2011 16:43
jaja cloch wise die heb ik een tijd terug gezien die is echt geniaal +
Unfaithfully yours met o.a. Dudley Moore.
Die moet je gewoon zien haha...
Hij verdenkt zijn veel jongere vrouw van overspel en zet een moord in scene. Athans dat wilt hij. En z'n plan loopt gigantisch in de soep.
Zien!
Rat race. Ik vond hem erg grappig, gaat van alles mis met sommige personen, vooral Cuba Cooding Jr. als buschauffeur met een bus vol Lucy Ball's look a likes.