Hoe kun je een film adviseren aan een zender?

Hallo allemaal,

Een week geleden heb ik de film 'Aurore' gezien. Dit is een zeer heftige film die gaat over kindermishandeling. Als je die kijkt, worden je ogen geopend voor het probleem dat overal ter wereld en dus ook in Nederland groter is dan vele mensen vermoeden. De film is in Canada gemaakt, maar is amper bekend elders ter wereld.

Ik vind dat iedereen deze film zou moeten zien. Zo kunnen mensen geconfronteerd worden met wat voor velen verborgen lijkt te zijn. Zelf dacht ik op een of andere manier contact op te nemen met een van de publieke omroepen, maar ik zou niet weten hoe. Is er een manier om dat te doen? Waarbij je a.h.w. nog een motivatie toevoegt waarom de film getoond moet worden.

Dit is ongeveer hetzelfde als bij radio, waarbij je nummers aanvraagt, alleen weet ik niet waar ik moet beginnen.

Alvast hartelijk dank voor de hulp! Deze film moet gezien worden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoek op de websites van de omroepen de adressen op en mail of schrijf ze om ze op deze film te attenderen, compleet met je motivatie.
Mail ook bijvoorbeeld de zendercoördinators.
En je zou instanties als bijvoorbeeld de Kinderbescherming etc. kunnen benaderen om te vragen of zij ook vinden dat deze film vertoond zou moeten worden en of ze zich daarvoor willen/kunnen inzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je maakt geen schijn van kans. De filminkopers van de omroepen worden afgerekend op kijkcijfers. En dit genre films trekt nu eenmaal geen groot publiek. De filminkopers weten dondersgoed wat er allemaal gemaakt wordt, ze lopen zowat alle grote festivals af. Mooie baan.