moderne sprookjes

weet er iemand titels van moderne films gebaseerd op sprookjes?
zoals:
sydney white
ever after: a cinderella story
bij voorbaad dank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Veel films die Studio Ghibli, de Japanse Disney, maakt zijn moderne sprookjes. Voorbeelden van titels zijn; Howl's Moving Castle, Spirited Away, Ponyo, The Cat Returns.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op IMDb kan je uitgebreid zoeken. Met als releasejaren tussen 1990 en 2011 krijg ik de volgende 15 titels:
Red Riding Hood (2011)
Hansel and Gretel in 3D (2011)
Shrek Forever After (2010)
Barbe Bleue (2009)
Shrek the Third (2007)
Sydney White (2007)
Happily N'Ever After (2007)
Rusalka (2007)
Sifir dedigimde (2007)
Hansel & Gretel (2006)
Tideland (2005)
Der Fischer und seine Frau (2005)
Shrek 2 (2004)
Grimm (2003)
EverAfter (1998)
Amadea
13 jaar geleden
ik weet et nie zeker eh ma messchien die nieuwe rapunzel film
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alex van Warmerdam heeft een hele bijzondere, moderne sprookjesfilm gemaakt voor volwassenen:
Grimm
met o.a. Halina Reijn en Annet Malherbe
Gebaseerd op het oude sprookje Broertje, zusje