Waarom duurt een film meestal maar 85 tot 90 minuten?

De meeste films die je bekijkt duren maar 85 tot 90 minuten. Sommige films duren soms 2 uur of 3 uur. Is hier een afspraak over gemaakt of is hier over nagedacht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (10)

Beide.

Bij de financiering van een film denkt men hierover na en maakt vervolgens een afspraak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ehhmmm, dat plaatje komt me zo bekend voor....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je knapt zienderogen op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
antwoordman neemt 'm gauw weer terug, haha.
hij dacht dat ie 'm kwijt was...
hitchkok heeft dit in werking gesteld omdat de blaas na gemiddeld 90 minuten geleegd moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.quotationspage.com/quote/23596.html
Maar ?? Ik vind het wel prettig ; voor de meeste verhalen is dat lang genoeg om spannend maar niet langdradig te zijn, je kunt ná kinderbedtijd (hier ongeveer half 10) nog een hele film kijken, en je krijgt een mooi afgerond verhaaltje voor het slapen gaan.

Twee uur kan ook nog net, maar films van 3 uur of langer zijn vaak een beproeving. En meestal wordt dat extra uur alleen maar gehaald door er veel actie in te gooien, (vechten, achtervolgingen,etc), en voegt het lang niet altijd iets toe aan het verhaal - integendeel zelfs.

Voor bioscoopfilms is het ook een logische keuze ; kun je daarvoor nog uit eten en daarna nog even wat drinken. Met een film van drie uur kun je alleen nog maar de volgende dag naar een fysiotherapeut voor je rug volgens mij (ik weet het niet zeker want ik ben al 20 jaar niet meer in een bioscoop geweest).

Persoonlijk denk ik dat voor films geldt : less is more. Merk thuis ook dat ik de (te) lange films eigenlijk zelden weer kijk, hoe mooi ze ook zijn. Duurt gewoon te lang, en als je het verhaal dan toch al kent......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Feature Film voor in de Bios duurt _minimaal_ 40 minuten als het een Oscar wil winnen [3]
en minimaal 90 minuten [1] volgens de Cambridge dictionary.
De gemiddelde lengte is in de afgelopen jaren gegroeid naar meer dan 2 uur [2]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Westers film duurt gemiddeld 90 minuten en bollywood film duurt gemiddeld 2 1/2 uur. Puur omdat westers landen mensen meer gehaast zijn als in de derde wereld landen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moet wel een hele goede film zijn wil ik er langer dan 90 minuten naar kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht altijd dat het te maken had met de "film" die men gebruikt bij het projecteren in de bios...
dat zijn belachelijke grote rollen! en die zijn verdomde duur. hoe langer de film duurt hoe meer van die rollen nodig zijn... stukje distributie dus.
gelukkig stappen bioscopen steeds eerder over op digitale projectie :) dus hopelijk is het dan ook niet meer zo duur voor filmmakers om films op bioscoopformaat op te leveren.

en dan de mens... met een aandachtsspanne van niet meer dan 90 minuten... zal vast ook meespelen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal inderdaad met een filmrol te maken hebben (2 x rol 45 minuten) Volgens wikipedia:In Frankrijk duurt een long métrage 58 minutes en 29 seconden, de lengte van een 35mm filmrol.
Hetzelfde idee als waarom er 13 beschuiten in een rol zitten (lengte van de bakplaat)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ander raakt de batterij op ofzo (de band van de camera zit dan vol)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Langer houden mensen het gemiddeld niet uit in hun bioscoopstoel, om comfortredenen zoals pijnlijke ruggen, verveling en stoelgang. Maar ook is de bioscoop een bedrijf dat zo snel mogelijk mensen wil doorvoeren; winstgevende films zijn zo kort en populair mogelijk. Dat is ook een van de succesbrengers van de macdonalds. Die omgeving is psychologisch langer niet lang aanvaardbaar. Snel kopen, eten en wegwezen.