Hoe heet deze film

Een jaar of 5 gelden een film gezien en kan niet meer op de naam komen. Het gaat over een meisje die naar een klassieke dansacademie gaat en onderweg in de trein te horen krijgt dat haar moeder is verongelukt. Daarop wil ze eerst stoppen met dansen, maar komt uiteindelijk in de moderne das terecht.

Persoonlijk vind ik er een z... aan, maar ik zou mijn vrouw er erg blij mee maken ;-). Weet iemand welke film ik bedoel, en vooral hoe deze heet ?

Alvast erg bedankt, vooral namens de wederhelft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Save the last dance.

Toegevoegd na 51 seconden:
"Sara groeit op in een stadje in Illinois. Ze is dol op ballet en droomt ervan ooit aan de befaamde Juilliard School te studeren. Wanneer haar moeder omkomt bij een verkeersongeval moet Sara haar grootse toekomstplannen echter opbergen en ze trekt in bij haar vader, Roy, een muzikant uit Chicago, die jaren geleden vrouw en kind heeft verlaten. Zo belandt Sara in een voor haar totaal onbekende multiraciale en multiculturele schoolomgeving. Aanvankelijk heeft ze het moeilijk om het overlijden van haar moeder te verwerken. Maar spoedig vindt ze soelaas bij de kleurlinge Chenille, een tienermoeder en oudere zus van de knappe en begaafde danser Derek, die Sara in de hip-hop cultuur inwijdt."