Vraag over film Garfield. Hoe krijgen ze het voor elkaar Odie te laten bewegen met Garfield?

Je ziet Garfield Odie duwen en knuffelen, hoe kan het dat Odie (die echt is en Garfield geanimeerd) ook echt meebeweegt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens Loenie!

Het beste antwoord

Dat gaat beeldje voor beeldje. De getekende animatie(s) hebben geen achtergrond en worden samengevoegd met de opgenomen shots.

Toegevoegd na 3 minuten:
De film wordt dus helemaal digitaal nabewerkt.

Vergelijk het met het invoegen van een een getekende Odie over de echte (!) Garfield.

Toegevoegd na 6 minuten:
Er zijn heel veel technieken voor. Een echte odie kan bewegen voor een blauwe achtergrond. Dan kunnen ze Odie transparant maken. Ook kunnen ze digitaal andere zaken weghalen.

Daarnaast kan je een echte odie van alles leren doen en invoegen in de film. Wat je niet in beeld ziet zijn bijvoorbeeld begeleiders die constant met beloningen in de weer zijn. Vaak is het een kwestie van heel veel geduld om zoiets met dieren te doen.

Toegevoegd na 9 minuten:
In de video lichten ze een tipje van de sluier op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar HOE krijgen ze het voor elkaar een hond zo te laten bewegen zonder dat er echt iets is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie bijvoorbeeld de Making of clip bij mijn antwoord. Het is wel in het Engels, maar de voorbeelden spreken voor zich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cool, ik kan er met mn pet niet bij dat ze dat allemaal kunnen hoor!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets kost ook ontzettend veel tijd en geduld naast een flinke dosis creativiteit en vakkundigheid.

Andere antwoorden (1)

Denk dat het merendeel toch met de computer is gemaakt

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb het op dvd gezien en volgens mij word het bij de extra's uitgelegd hoe het gemaakt word