Hiermee wordt bedoeld dat naakt niet getoond wordt omdat mensen het wel leuk vinden om te zien, of omdat het prikkelt en dus goed verkoopt. Het moet echt een functie in het verhaal hebben. Het moet zo zijn dat een scène minder sterk is als dat bloot er niet in zou zitten. Hetzelfde kun je hebben met grof taalgebruik. Je kunt je figuren aldoor laten vloeken en schelden maar vaak heeft het geen nut. Wel als je een bootwerker van een trap laat afdon.... excuus.... vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewoon een l*llig excuus om iemand in zijn blote kont,dan wel voorkant te filmen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk wil ik het wel leuk een, wat voor soort naakt dan ook in een film te zien,mits van het juiste geslacht!
Maar Bart, heb je dan ook wel eens iemand zien poepen in een film? Dat kan ook heel erg functioneel zijn , hoor!
Als een verhaal zich afspeelt in een nudistenkamp dan is het functioneel als de acteurs naakt zijn.
Meestal wordt het als smoes gebruikt om knappe actrices uit de kleren te laten gaan, een halve eeuw geleden werd een vrijpartij alleen symbolisch weergegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent naakt zonder 'bijbedoelingen', denk ik zo maar!

Dus zoiets......?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij functioneel naakt moet ik altijd denken aan een stukje van Herman Finkers (en dan natuurlijk met een vet accent).

Gerrit, wat vind jij bijvoorbeeld van al dat bloot op TV?
- Nou, ik heb er geen bezwaar tegen, bloot op TV,
maar het moet wel functioneel zijn.
Het moet wel functioneel zijn, zeg jij,
wat bedoel je daar precies mee?
- Je moet er wel een stijve van krijgen."