Mag je in een film van Alle leeftijden zeggen dat Sinterklaas niet bestaat?

Ik was gisteren naar de premiere van MEGAMIND. En in die film hebben ze letterlijk gezegd dat sinterklaas niet bestaat, terwijl er gewoon kinderen van 6/7 jaar tussen zitten die nog geloven!
Mag je dus in zo'n Alle leeftijden film zeggen dat sinterklaas niet bestaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is megamind, of bedoel je wat anders? Megamind is een 3D-animatiefilm van DreamWorks Animation die op 5 november 2010 wordt uitgebracht in de Verenigde Staten. Op 15 december 2010 gaat de film in onder meer België en Nederland in première.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze MegaMindy bedoelt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat dacht ik eerst ook maar die megamind film schijnt toch ook al te draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar zullenze het in een Amerikaanse film over Sinterklaas hebben ?

Antwoorden (5)

Ja hoor, ik denk dat daar weinig kwaad in schuilt. Mijn ervaring is dat kinderen in Sinterklaas blijven geloven zolang ze daar nog rijp voor zijn (of juist nog niet rijp genoeg om te begrijpen dat het niet zo is).
Een kind in 'de leeftijd' kun je honderd keer vertellen dat Sinterklaas niet bestaat, maar zijn ogen, en zijn vermogen nog magisch te denken, vertellen hem anders.

Alleen kinderen die al een beetje op de wip zitten en vermoeden hoe de vork in de steel zou kunnen zitten maar die je ook nog wel aardig voor de gek kunt houden komen wellicht zo iets eerder van hun geloof af. Maar ook dan is er geen man overboord. OF ze geloven tegen 5 december weer gewoon, OF je kunt ze gaan betrekken in het complot. De waarheid is uiteindelijk nooit schadelijk, voor geen enkel kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk mag je zeggen dat Sinterklaas niet bestaat.

Als je met kinderen naar een dergelijke film gaat, dan ga je er toch juist van uit dat ze NIET geloven wat daar allemaal in die film gebeurt en gezegd wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk toen die film gemaakt wed heus wel over nagedacht is.
Ik persoonlijk vind dat het best gezegd/verteld mag worden. Een 6/7 jarig kind prikt daar doorheen en pikt die dingen uit de film die hij leuk/interessant vindt.

Toegevoegd na 44 seconden:
als je snel typt maak je fouten, haha, wed=werd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een film die geschikt is voor alle leeftijden houdt in dat er geen geweld in zit of seks, angstige scenes of grof taalgebruik of andere beelden die voor kinderogen niet geschikt zijn.
Het houdt niet meteen in dat het voor alle leeftijden begrijpelijk is. Het ene kind is verder in zijn ontwikkeling dan een andere, en zal ander soort films aankunnen.

Dan is er ook nog verschil in wie zoiets zegt. Als het een tekenfilm of animatiefiguur is die zoiets zegt, maar het wordt weer weersproken door een ander dan zal het kind in zijn geloof blijven.

De meeste kinderen gaan vanaf 7 of 8 jaar twijfelen aan het bestaan van Sinterklaas, en zullen hierdoor dus juist aan het vragen stellen beginnen. Dat is alleen maar goed lijkt mij. En jongere kinderen, die nog in Sinterklaas geloven vind je over het algemeen niet in de bioscoop tenzij echt voor films die voor de kleutergroep bedoeld zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en ik vind het nog goed ook. Het is dom dat al die kindertjes voorgelogen wordt dat sinterklaas bestaat. je kunt sinterklaas ook vieren zonder dat je in sinterklaas gelooft.