Wat voor films vallen in hetzelfde genre als Titanic?

Ik ben op zoek naar films als Titanic, Pearl Harbor, King Arthur en Gladiator. Dit is overigens een gedeelte van mijn persoonlijk top 5. Het genre is zoiets als historie en romantiek. Weet iemand nog films met deze kenmerken? Liever geen magie erin, zoals in POC. Stukje historische authenticiteit is gewenst!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (7)

Het genre noemen ze de rampenfilms.
Zo heb je ook die film over een brand in een enorm flatgebouw. Kenmerkend voor deze films is altijd vreselijke chaos, veel leed, een leider en een liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Saving private Ryan
Is er ook niet een film over de slag om Arnhem, Een brug te ver?
Spartacus (beetje ouderwets)
Er is een dvd over Massada (die heet ook zo), ook een beetje ouderwets maar indrukwekkend.

Toegevoegd na 14 minuten:
Over de tweede wereldoorlog zijn natuurlijk wel meer realistische films. Der Untergang, bijvoorbeeld. Is indrukwekkend.
Over de koude oorlog: Das Leben der Anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valt onder romantiek/drama.
De site ik meestuur kan je, je genre invullen en dan komen er films naar voren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
First knight
Braveheart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rob Roy, The Patriot, Tristan en Isolde, Wuthering Heights.
Ben benieuwd als je 1 van die films wat aan vind.
Zelf ben ik gek op historie en romantiek. Of Kostuumdrama's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Changeling
Is niet echt romantiek, maar gaat wel over de liefde van een vrouw voor haar zoon.. En is heeeeeel emotioneel...