Mag ik samen met mijn vriendin van 15 en een vriend van 18 naar Sint?

Mijn vriendin en ik zijn zelf 15 maar een goede vriend van ons is al 18 zou het dan toch mogelijk zijn om met zijn drieen samen naar sint te gaan? Bij cinetwins of take ten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij de Pathé bioscopen is het in ieder geval niet mogelijk, daar moet iedereen ouder dan 16 zijn. Bij andere bioscopen geldt meestal deze regel: Een persoon onder de 16 mag met een volwassen begeleider de film zien, wanneer deze met een ID-bewijs kan aantonen ouder dan 14 te zijn. Wanneer deze regel geldt bij de bioscoop waar jij wilt gaan kijken, mag je er dus in!

Mijn dochter van 15 (16 over 3 weken!) mocht er niet in, ondanks dat ze met vrienden was die ouder waren dan 18. Dit was bij de Pathé bij de Arena. Ze was niet blij.. Maar kregen wel het geld van de kaartjes terug

Om het echt zeker te weten zou ik de bioscoop die je wilt gaan bezoeken van te voren even bellen. Dat voorkomt wellicht een teleurstelling bij de kassa...

Ik heb gisteren gezien dat de controle streng was. Er werden inderdaad mensen geweigerd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100