Als een film 16+ is, mag iemand die jonger is dan 16 dan naar binnen onder begeleiding van een volwassene?

Ik wil namelijk graag naar Sint met iemand, maar ik ben geen 16+, en degene waar ik mee ga wel. Kom ik dan binnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Bij bioscopen geldt de uitzondering dat kinderen die één of twee jaar jonger zijn dan de leeftijdsgrens van 12 of 16 jaar onder begeleiding van een ouder mogen worden toegelaten. Dit houdt in dat een kind van 11 jaar onder begeleiding van een ouder mag worden toegelaten tot een film met een leeftijdsgrens van 12 jaar. Hetzelfde geldt voor kinderen van 14 of 15 jaar die samen met een ouder een 16 jaar film willen bezoeken.

Bronnen:
kijkwijzer.nl/pagina.php?id=52
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Helaas... de film is niet geschikt voor personen jonger dan 16. Dus ook niet onder begeleiding..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel mag het niet, maar je hebt in ieder geval wel meer kans als je met een volwassene gaat. Maar meestal laten ze je er gewoon in, het is een beetje een gedoogwet. Je mag trouwens wel naar de Sint, ik had de regisseur horen zeggen dat het een beetje vanaf 14/15 jaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat 16+ is een aanraader, ze raden aan om de film pas vanaf 16 te zien, dus je mag gewoon naar binnen, ik ging op mijn 6e naar zo'n lara croft film, die was toen voor 12+.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat schijnt soms per bioscoop te verschillen..
zie eventueel de link hieronder voor nog meer antwoorden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk niet. Dat bepaald toch niet de bios. Zie je het al voor je, kom maar bij ons kijken het mag hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef alleen maar weer wat ik weleens gehoord heb...(dus dat er niet overal even streng gecontroleerd wordt) hetgeen uiteraard geen argument is om het dan maar op goed geluk te proberen..
die plus 16 is meer om voor ouders aan te geven wat goed en wat niet goed is voor hun kind. mar sommige bioscopen zijn hier heel streng in, en anderen niet. ik had een dat ik in de ene bios wel naar een film van 16+ mocht gan en inde andere niet. wel irritant vind ik, dan moet je steeds rekening houden naar welke bios je gaat. als je trouwens naar sint wilt, mag dit wel onder de 16. de regisseur heeft namelijk aangegeven dat dit eigenlijk een film is voor +14, +15