Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zie je altijd Michael Jackson imitators op tv en wordt Prince (bijna) nooit nagedaan?

Die was/is minstens zo populair toch? In elk geval bracht/brengt hij minstens zoveel kwaliteit als M.J.

Toegevoegd na 5 uur:
Ok, ik zie dat men veel vergelijkingen maakt tussen P. & MJ qua populariteit maar (misschien had ik MJ er niet bij moeten vermelden) ik heb nog nooit een Prince"kloon" op tv gezien (wel heel veel Madonna's en Lady Gaga's en weet ik wat voor idolen) en dan denk ik:"Is Prince te hoog gegrepen?"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij was laatst nog in België...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb het idee dat mensen zich met MJ beter konden vereenzelvigen/identificeren.
Prince heeft toch een beetje de uitstraling van een onbereikbare unieke persoonlijkheid die niet
te kopiëren is. MJ staat dichter bij het gevoel van ''normale'' mensen en is daardoor een geliefder voorbeeld om te imiteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vermoedde ik al, Prince is gewoon niet te kopiëren.
Ga d'r maar aan staan: acrobatische bewegingen met microfoon én gitaar..én ook nog 'ns zo allejezus goed soleren...hm..you got a point!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zijn het eens, denk ik. :-)

Andere antwoorden (10)

MJ was en is een legende, de KING of pop. Prince kan daar niet aan tippen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die was toch niet zo populair als Michael hoor. Zijn populariteit is zowiezo nu afgezakt. Ik denk dat er maar weinig kinderen zijn die hem kennen.
Dat is erg jammer, want voor mij is Prince helemaal top. Ik denk dat er maar weinig artiesten zijn die zo muzikaal zijn als hij!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prince is nog niet dood...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Exactly
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar....dat zal niet het zelfde effect geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat hij al dood was, maar ok...we wachten af. ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies mijn gedachte. +1
Omdat MJ voor meer mensen tot de verbeelding sprak. Zijn muziek en dans waren populair bij een groter publiek dan dat van Prince. Ook is hij op andere gebieden actief geweest (charitatief etc), waardoor meer mensen hem kennen dan Prince. Conclusie: muziek is een kwestie van smaak, en MJ valt bij meer mensen in de smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prince was wel populair in zijn tijd maar bij een beperkte set aan mensen. Je hield van zijn muziek of je vond het vreselijk. Michael Jackson was geliefder bij een groter publiek ook omdat hij van kinds af aan al muziek maakte. Daarnaast zijn er meer karakteristieke eigenschappen van MJ die je na kan doen. Prince heeft geen eigen dansje e.d. En heeft ook geen specifieke kleding zoals een glitterhandschoen. Prince had alleen maar strakke kleding en hoge hakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het meer te maken heeft met de muziek rechten , Prince is HEEL erg zuinig daarop , ook met covers zie je dat hij slechts bij uitzondering toestemming geeft .... daarom denk ik dat de tv-stations geen toestemming van zijn management krijgen .
De hele oorlog die prince met zijn platenmaatschapij heeft gevoerd kan er ook iets mee te maken hebben ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien omdat Prince nog leeft?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen hor toen MJ leefde was er veel animo om hem te imiteren
hij heeft /had de mooie lengte die bijna iedereen wil
Prince lijkt op een mormel(met respect)
Als Prince ooit komt te overlijden is het cult. Ook dan wordt hij niet geïmiteerd waarschijnlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met name omdat MJ een grote familie heeft. . die hebben flink wat deals gesloten om er zoveel mogelijk geld uit te kunnen zuigen.
prince is wel groot maar niet zo groot onder het jonge volk. . .MJ had niet alleen een goeie stem en goeie teksten maar hij was ook bezig met dansen en alles erop en eraan. met zijn moonwalk en al zijn andere typische dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prince heeft een unieke stijl en die is moeilijk na te doen.
Je ziet het ook met muziek van de Beatles dat durft
ook bijna niemand te doen, omdat het nu eenmaal uniek
was en de kans groot is dat je afgaat als je zoiets na doet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding