Hoe kan het dat dat topticketshop bij grote concerten altijd zoveel te dure tickets aanbiedt?

Nu bijvoorbeeld weer bij de concerten van John Mayer. Via Mojo/Ticketmaster 1e concert binnen 20 min. uitverkocht. Max. aantal kaarten p.p.: 8 stuks. En toch worden er even later via TopTicketShop weer honderden veeeeeel te dure kaarten aangeboden! HOE kan dit?? Hoe komen zij zo snel aan zoveel kaarten??

een jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Sites als TopTicketShop.nl verkopen kaartjes, die ze niet werkelijk in hun bezit hebben. Zij gokken erop, dat zij de kaartjes die ze verkopen alsnog op de kop kunnen tikken. Zij doen aan wat ze noemen Speculative Ticketing.
Zij verkopen eigenlijk geen tickets, maar zij bieden tegen een hoge prijs de service aan dat ze voor jou op zoek gaan naar tickets. Ze kunnen dan ook nooit 100% garanderen, dat ze de tickets die jij bij ze koopt ook daadwerkelijk bemachtigen en dan loop je het risico dat je met ongeldige tickets bij de deur staat.
een jaar geleden
Topticketshop koopt tickets op en verkoopt deze door met winst. Dit is niet illegaal, maar wel ethisch discutabel. Het is daarom belangrijk om altijd goed te kijken waar je je tickets koopt en bij voorkeur te kiezen voor de officiële verkoopkanalen.
9 maanden geleden